Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Husvagn, husbil eller camper van?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="islandmountain" data-source="post: 1285143" data-attributes="member: 169508"><p>Det svåraste med att bygga om ett skåpsläp tror jag är att hitta ett vettigt släp att bygga på. De flesta billiga begagnade släp har en låg totalvikt vilket också ger en väldigt begränsad lastvikt.</p><p>Självklart finns det större och tyngre släp också, men de kostar en hel del. Då tror jag att det är mer prisvärt att köpa en äldre vinteranpassad husvagn direkt.</p><p></p><p>Just vikterna gäller det att ha koll på också om du planerar att bygga om en äldre husvagn. Om du renoverar den från grunden och lägger till extra isolering och annan inredning finns det risk för överlast redan från start.</p><p></p><p>Jag hade satsat på en bra vinteranpassad husvagn direkt från start. Något i stil med denna:</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.blocket.se/annons/stockholm/polar_520_cth_vinterbonad_fortalt_overslaf/1000401079[/URL]</p><p></p><p>Lika stor som den husvagnen du har nu, men det få nog ändå anses som kompakt jämfört med de flesta moderna husvagnar. Och ska man bo länge i husvagnen tror jag att man snabbt kommer uppskatta det extra utrymmet för utrustning och blöta skidkläder...</p><p>Kombinera det med en kombi med permanent fyhjulsdrift så kommer du ta dig fram utan problem även när det är dåligt väglag!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="islandmountain, post: 1285143, member: 169508"] Det svåraste med att bygga om ett skåpsläp tror jag är att hitta ett vettigt släp att bygga på. De flesta billiga begagnade släp har en låg totalvikt vilket också ger en väldigt begränsad lastvikt. Självklart finns det större och tyngre släp också, men de kostar en hel del. Då tror jag att det är mer prisvärt att köpa en äldre vinteranpassad husvagn direkt. Just vikterna gäller det att ha koll på också om du planerar att bygga om en äldre husvagn. Om du renoverar den från grunden och lägger till extra isolering och annan inredning finns det risk för överlast redan från start. Jag hade satsat på en bra vinteranpassad husvagn direkt från start. Något i stil med denna: [URL unfurl="true"]https://www.blocket.se/annons/stockholm/polar_520_cth_vinterbonad_fortalt_overslaf/1000401079[/URL] Lika stor som den husvagnen du har nu, men det få nog ändå anses som kompakt jämfört med de flesta moderna husvagnar. Och ska man bo länge i husvagnen tror jag att man snabbt kommer uppskatta det extra utrymmet för utrustning och blöta skidkläder... Kombinera det med en kombi med permanent fyhjulsdrift så kommer du ta dig fram utan problem även när det är dåligt väglag! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Husvagn, husbil eller camper van?
Tillbaka
Topp