Hvilke Ski Bør Jeg Velge???

snow-love

Ny medlem
Jeg har vært aktiv konkuranse-alpinist på 80-tallet. Har alltid kjørt (40%pist/60%offpist) siden den gang med storslalomski. Har aldri kjørt carving-ski. Skal nå kjøpe nye ski med dagens skiutvalg (mine gamle supre ski er Vølkl P 10 fra 1994). Burde jeg kjøpe nye konkurranseski i storslalom eller har dagenS skiutvalg noe annet bedre å velge i? Kan noen anbefale skitype for mitt behov med min bakgrunn? Takknemlig for gode råd!

Jag har tre tips här på skidor som är bra ute i terrängen och funkerar som storslalom skidor i pisten.
Head Monster 85
Atomic R:EX
Stöckli XL

du skriver att du har varit alpinist, känner jag norrmän så är det en hel del toppturer också frågan är om du ska "gå på tur eller va sur" som norrbagarna säger.
I så fall Rekomenderar jag Atomicen för den är den lättaste av dessa tre men Head fungerar också bra med en tur bidning.
Men mitt tips till dig är att testa skidorna jag nämnde och fråga i butiker om liknande skidor också. Håll koll på om det är nån testhelg framöver i ditt närområde. Annars brukar man få testa på många butiker.

Lycka till med skidköpet.

Tillbaka
Topp