Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hybridbindningar: PT Duke eller Shift?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skatt" data-source="post: 1270412" data-attributes="member: 122710"><p>Jag kör själv Duke PT 16 och är nöjd. Har även kört rambindning tidigare och upplever nog ändå att Duke PT känns lättare, säkert placebo men inbillar mig att det har mycket att göra med typ viktfördelningen (plus att den till skillnad från en rambindning inte dödar hela skidan under foten). </p><p>Jag har kört mycket park på griffon/jester och där kan jag hålla med om att stoppersena är byggt för klent, inte ännu upplevt något problem med dessa på PTn. Värt att tillägas är dock att likt med shiften så är skistoppern i det större laget, jag kör den smala varianten på 112-skida vilket jag tänker minskar risken för skistopper-haveri.</p><p>Om det däremot skall köras framförallt park utöver offpist och topptur på en och samma skida hade jag nog ändå tagit en rejäl titt på cast. Finns nog ingen stopper som klarar alla utlösningar när man landar switch men pivoten har en bra konstruktion gjord i mer metall än de andra märkena. Sen är både pivotstoppers och hybridbindningsstopper väldigt dyra, på så sätt är det lite hugget som stucket också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skatt, post: 1270412, member: 122710"] Jag kör själv Duke PT 16 och är nöjd. Har även kört rambindning tidigare och upplever nog ändå att Duke PT känns lättare, säkert placebo men inbillar mig att det har mycket att göra med typ viktfördelningen (plus att den till skillnad från en rambindning inte dödar hela skidan under foten). Jag har kört mycket park på griffon/jester och där kan jag hålla med om att stoppersena är byggt för klent, inte ännu upplevt något problem med dessa på PTn. Värt att tillägas är dock att likt med shiften så är skistoppern i det större laget, jag kör den smala varianten på 112-skida vilket jag tänker minskar risken för skistopper-haveri. Om det däremot skall köras framförallt park utöver offpist och topptur på en och samma skida hade jag nog ändå tagit en rejäl titt på cast. Finns nog ingen stopper som klarar alla utlösningar när man landar switch men pivoten har en bra konstruktion gjord i mer metall än de andra märkena. Sen är både pivotstoppers och hybridbindningsstopper väldigt dyra, på så sätt är det lite hugget som stucket också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hybridbindningar: PT Duke eller Shift?
Tillbaka
Topp