Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hybridbindningar: PT Duke eller Shift?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrgard" data-source="post: 1270414" data-attributes="member: 101904"><p>[USER=88096]@erik_lagg[/USER] känns ändå som pt 16 är den som gäller för er. Mellan 12 och 16 hade jag personligen valt 12 men jag åker noll park. Jester-hälen är riktigt bra.</p><p></p><p>Cast är väl mest för de som redan är frälsta av pivot 15/18 och egentligen inte kan tänka sig åka något annat. Massor av metall och elasticitet för stora åk och många års hållbarhet, samt montering med skruvarna nära centrum för att inte påverka skidans flex. Jag tycker de är jobbiga att klicka i om det är djupt puder, de har dåliga inställnigsmöjligheter och att byta bromsar innebär att byta allt utom dildon:[ATTACH=full]21090[/ATTACH]</p><p></p><p></p><p>Jag ska åka shift i år. Tanken är en turbindning som funkar bra även för liftburet, så mitt fokus är snarare att komma bort från tech i pisten och kunna ta med bara ett par skidor vid resor. Får se hur jag trivs med afd/hälhöjare/bromsar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrgard, post: 1270414, member: 101904"] [USER=88096]@erik_lagg[/USER] känns ändå som pt 16 är den som gäller för er. Mellan 12 och 16 hade jag personligen valt 12 men jag åker noll park. Jester-hälen är riktigt bra. Cast är väl mest för de som redan är frälsta av pivot 15/18 och egentligen inte kan tänka sig åka något annat. Massor av metall och elasticitet för stora åk och många års hållbarhet, samt montering med skruvarna nära centrum för att inte påverka skidans flex. Jag tycker de är jobbiga att klicka i om det är djupt puder, de har dåliga inställnigsmöjligheter och att byta bromsar innebär att byta allt utom dildon:[ATTACH type="full"]21090[/ATTACH] Jag ska åka shift i år. Tanken är en turbindning som funkar bra även för liftburet, så mitt fokus är snarare att komma bort från tech i pisten och kunna ta med bara ett par skidor vid resor. Får se hur jag trivs med afd/hälhöjare/bromsar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hybridbindningar: PT Duke eller Shift?
Tillbaka
Topp