Hyra/Köpa tranceivers

svveet

Ny medlem
Hyra/Köpa tranceivers
Vi är ett gäng grabbar som ska ner till alperna v3-4, självklart kommer vi köra så mycket off-pist vi kan. Frågan är då hyra eller köpa tranceivers. Kan ju säga att vi brukar åka i alperna ca 2 veckor om året.

Vad kan det kosta att hyra tranceivers? Var i södra sverige (jönköping och ner) kan man göra det?

Har kikat lite på http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=90_21_38&products_id=2441
Är det en vettig produkt?
Har ju varit dumma och kört utan tidigare år så har ju ingen koll på området.

Hyra/Köpa tranceivers
Tror det var den där som gick sönder när Åka Skidor (tillsammans med centralbyrakraten här på fr) testade den, så det är väl ganska klart att man inte vill ha den... Har inte mycket erfarenhet alls men jag köpte en Mammut barryvox pulse förra året och den var riktigt enkel att söka med.

Hyra/Köpa tranceivers
Den transceivern kan du få tillsammans med spade och sond för 150 euro på sport-conrad. Kör själv med den och det är ok. Funkar fint tills man närmar sig målet där den inte är helt exakt så en sond bör du ha tillsammans med den. Hade jag gjort köpet idag hade jag satsat på en lite dyrare variant.
Du borde kunna hyra på plats i alperna annars, vet att det går i bl.a. bad gastein.

Senast ändrad:
Hyra/Köpa tranceivers
Nej, det är inte en vettig produkt. Sök lite på trådarna här på FR om freeriden och transor i allmänhet så kommer du att hitta massor av matnyttig information.

Kort så kan jag säga att du ska satsa på en digital transceiver med 3 antenner och avflaggningsfunktion. Freeriden lever inte upp till dessa krav och är dessutom väldigt vek i konstruktionen. Jag har haft flera ex som ramlat sönder i händerna på mig.

Tillbaka
Topp