Hyra seriösa skidor i Montafone

johan2000

Ny medlem
Jag skall till Montafone i februari, men Lufthansa vill inte ta med mina skidor.
2 alternativ står till buds;
- Skicka mina skidor i förväg till hotellet.
- Hyra skidor på plats.

Men, jag har kollat på Nätet och inte hittat någon som hyr ut vettiga freeride-skidor i Montafone. Man kan hyra jättefina pist-skidor, men det var liksom inte det jag ville ha.
Någon som känner till någon butik som hyr ut freerideskidor i Montafone?

Jag åker normalt på Black Crows Navis. Så något i den stilen är önskvärt. Alltså något som klarar allt ifrån puder till is utan problem.

Andra förslag på lösning är också välkomna.

Jag har inte svar på din fråga trots att jag var i Montafon förra året (slapp hyra skidor). Jag tycker det låter märkligt att Lufthansa inte vill ta med dina skidor. Morsan flög ner utan problem med skidor förra året, har de ändrat reglerna i år? Mitt tips till dig blir att ringa eller maila de sportbutiker som finns i de omkringliggande småorterna, någon har säkert lite fetare hyrskidor. Har du bråkat med LH och försökt få med skidorna än?

Ja, jag har bråkat med LH. Det går bra att ta skidorna till Frankfurt, sedan är det Dash-8 som flygmaskin till INnsbruck i i en sådan finns det knappt någon bagageplats. Men jag kan ju ringa och bråka mera...

Jag har letat efter uthyrningställen i området, men bara hittat stora som intersport och Roten Proffis eller vad dom heter. Freeride verkar helt okänt för dom. Jag har varit i Ischgl och Mayrhpfen tidigare. Knappt en freeride-skida att uppbringa. Men jag hade ju egna... Men vi kollade runt lite för att vara förberedda för eventuella framtida behov.

När jag var där i februari förra året var det ett stand med några som håller kurs i offpiståkning. Jag tror också dem hade demoskidor, kanske dem kan ordna något?

Ett mail till turistbyrån kan hjälpa.

Om det funkar med tåg och flyg kanske du kan hyra skidor i Innsbruck. Eller så får du ta omvägen om St Anton och plocka upp skidor där.

Om du turar rekommenderar jag att dra till Bielerhöhe på soliga dagar för att slippa masorna i annlägfningarna.

Utan att betala är nog kört, vi bokade i mars till Turin. Hela ner resa samt från Munchen på hemresan va inget problem. Problem mellan Turin och Munchen som sagt, pratade då med Lufthansa. Vi fick då boka extra bagage och betala för det.

Tillbaka
Topp