Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hyrbil Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="omp" data-source="post: 1283323" data-attributes="member: 160550"><p>Ja Turo var helt klart smidigt. Vissa av uthyrarna där erbjuder "peace of mind"-försäkring. Då är det ingen självrisk, men då är det ofta lite enklare bilar. Om ni har möjlighet, hyr en pickis med kåpa/lock på flaket. Guld värt att kunna lämna skidorna i bilen och slippa ha all utrustning i kupén om man åker av vägen. </p><p></p><p>Vi betalde ca 85 cad per dag för en Dodge ram med självriskeliminering och maxad försäkring från Enterpsie (hade inget kreditkort där elimineringen ingick). </p><p></p><p>Rogers Pass utanför Revelstoke är bland de bättre topptursområdena i världen, så missa inte det. Håll koll på alla regler och lavinsäkerhet bara. Dessutom måste du ha winter permit för att få röra dig i terrängen runt passet. Det skaffar du online och tar några timmar att fixa med, det är en del material att läsa igenom följt av prov (!). </p><p></p><p>Vi var i Whitewater (Nelson) nästan hela säsongen och det är en grym skidort med oslagbar vibe (Nelson likaså). Är man ok med att gå 15 min slackcountry kan man åka orört över en vecka efter snöfall där. Väl värt några dagar! </p><p></p><p>Trots 4 månader rätt intensiva månader kände vi att vi missade en del, så ni lär välja ut några enstaka ställen om ni vill slippa åka bil konstant. Missa inte heller Banff och lake Louise, bara där kan man hänga en hel säsong. Vill man komma billigare undan med boende kring Banff kan man bo i Canmore, det är typ 20min i bil däremellan och vägen är fantastiskt fin. </p><p></p><p>Angående telefon så köpte jag ett prepaid r-sim från telus (om du har telefon söm stöder det), funkade väldigt bra och går att få tag på överallt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="omp, post: 1283323, member: 160550"] Ja Turo var helt klart smidigt. Vissa av uthyrarna där erbjuder "peace of mind"-försäkring. Då är det ingen självrisk, men då är det ofta lite enklare bilar. Om ni har möjlighet, hyr en pickis med kåpa/lock på flaket. Guld värt att kunna lämna skidorna i bilen och slippa ha all utrustning i kupén om man åker av vägen. Vi betalde ca 85 cad per dag för en Dodge ram med självriskeliminering och maxad försäkring från Enterpsie (hade inget kreditkort där elimineringen ingick). Rogers Pass utanför Revelstoke är bland de bättre topptursområdena i världen, så missa inte det. Håll koll på alla regler och lavinsäkerhet bara. Dessutom måste du ha winter permit för att få röra dig i terrängen runt passet. Det skaffar du online och tar några timmar att fixa med, det är en del material att läsa igenom följt av prov (!). Vi var i Whitewater (Nelson) nästan hela säsongen och det är en grym skidort med oslagbar vibe (Nelson likaså). Är man ok med att gå 15 min slackcountry kan man åka orört över en vecka efter snöfall där. Väl värt några dagar! Trots 4 månader rätt intensiva månader kände vi att vi missade en del, så ni lär välja ut några enstaka ställen om ni vill slippa åka bil konstant. Missa inte heller Banff och lake Louise, bara där kan man hänga en hel säsong. Vill man komma billigare undan med boende kring Banff kan man bo i Canmore, det är typ 20min i bil däremellan och vägen är fantastiskt fin. Angående telefon så köpte jag ett prepaid r-sim från telus (om du har telefon söm stöder det), funkade väldigt bra och går att få tag på överallt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hyrbil Kanada
Tillbaka
Topp