Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
I en stängd liftanläggning kan man...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 483333" data-attributes="member: 83225"><p>Alltså, du kan mycket väl ha rätt. Det är ett antal år en sist jag hade nåt med allemansrätten att göra. Jag tar nästan för givet att anläggningen själva skulle hävda just detta, det jag dock undrar över är huruvida de har rätt att hålla folk borta från pisterna efter stängning. De kan ju alltid be dem att gå men om de inte vill så kan man ju undra om det finns några möjligheter att ta till polis? Det närmaste jag minns är när två personer blev friade från olaga intrång på en nattklubb eftersom det ansågs vara en allmän plats. Men det är möjligt att det finns några undantag. ska nog forska lite i det tror jag..<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Vi hamnade rejält off-topic nu men nu var väl aldrig den här tråden så allvarlig från början heller...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 483333, member: 83225"] Alltså, du kan mycket väl ha rätt. Det är ett antal år en sist jag hade nåt med allemansrätten att göra. Jag tar nästan för givet att anläggningen själva skulle hävda just detta, det jag dock undrar över är huruvida de har rätt att hålla folk borta från pisterna efter stängning. De kan ju alltid be dem att gå men om de inte vill så kan man ju undra om det finns några möjligheter att ta till polis? Det närmaste jag minns är när två personer blev friade från olaga intrång på en nattklubb eftersom det ansågs vara en allmän plats. Men det är möjligt att det finns några undantag. ska nog forska lite i det tror jag..:) Vi hamnade rejält off-topic nu men nu var väl aldrig den här tråden så allvarlig från början heller... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
I en stängd liftanläggning kan man...
Tillbaka
Topp