i helhet, bästa skidorten.

• Trådstartare Trådstartare jorre
  • Start datum Start datum
J

jorre

Guest
tänkte bara kolla vad ni tycker ang vilken som är den i helhet bästa skidorten. när det gäller schysst PARK, bra PRISER, feta FESTER/krogliv, och puder om det finns att tillgå.

då menar jag när det är riktigt kallt och parken är hård, så dålig park=jävligt mycket sämre när snön är is...

så vad tycker ni?

hola riders

Har ju bara säsongat på ett ställe, men har varit på flera ställen i alperna. Men jag måste nog ändå säga St:Anton. Är ingen parkfantast och måste tyvrr säga att det är nog inte arlbergområdets starka sida, finns en halvbra park i anton och en helt okej i lech, men det blir bättre för varje år.
Däremot är festandet och röjjet på byn helt klart bland de bästa i hela alperna. Pisterna är schyssta och området i sig är stort.
Off-pisten finns det massor av, off-piståkare finns det också massor av, men träffar man rätt folk som är nyfikna så hittar man sina egna hålor här och var.
Pudersnö finns det gott om!!! St.Anton får nästan alltid mest puder av österrikarna!

Det enda sega är att i st.anton finns det hård konkurrens om det mesta: pudret, jobben, brudarna
men lyckas man så får man en fet vinter!!!!

jag skulle råda dig att åka ner till bad gastein i österrike! dom har inte så mycket till park men vem vet det kanske kommer uopp nåt bra till i vinter. off-pisten e grym då det inte verkar vara så populärt att åka utanför pisten för dom flesta som e där. man behöver inte kunna berget utantill för att hitta bra åkning, det räcker att göra en liten avstickare 100 meter utanför pisten så har du sjukt bra åkning som håller hela dan till skillnad från t.ex chamonix som i och för sig oxå har sjukt bra åkning men som alla vet om och därför är den pudern uppåkt redan kl 10.00 om man inte hittar nån kunnig bummare som kan ta med dig ut nånstans. fast ska du ner och köra en säsong så lär du dig fort hitta dom ställena som man inte vågar ge sig ut på själv utan kännedom om terängen. ska du däremot ner på semester och bara ha det gött så är bad gastein helt utmärkt med mycket snö och underbara öppna människor som gärna visar dig det bästa puderåket berget har att erbjuda! Festerna är också kanon! ganska små uteställen där man kommer nära varann och känner röjet. starta med en sjukt bra afterski på haeggbloms med dans på bardisken med en flaska jack daniels som stället är ökänt för. fortsätt sedan till silver bullet bar och röj hela natten! priserna är helt ok något billigare än i sverige, ät en måltid ute för ca 12euro och ta en öl från 2,50euro. jag säger bara åk dit och ha en underbar tid oavsett hur länge du stannar! kolla gärna in bilderna davids fotoalbum så får du se lite av hur det kan se ut en vanlig dag, han heter davidhagg som användarnamn.
ha en underbar vinter oavsett var du hamnar!
mvh/simon

öhh? det står ju nordiska fjäll i rubriken, St Anton ? Bad Gastein?

Tillbaka
Topp