I vilken del av whistler är bäst att bo

Så att man har nära till de viktiga liftarna och inte bor alltför långt ifrån de bästa offpistområdena - skall väl tilläggas...

Beror helt på vad du är ute efter!

Vill du snabbt komma upp på Blackcomb på morgonen efter ett snöfall är det att rekomendera att bo norr om staden eller centralt.
Bodde själv i Creekside gik fort att komma upp på Whistler men en väldig tid till Blackccomb blir att man åker mest där man bor efter snö fall. Så mitt förslag tänk över vart du vill åka. Bestäm boende efter det. Finns bra busstransporter men jobbigt att gå upp 30min tidigare för att ta bussen.

En god sak att tänka på är att Squamish och Vancouver borna parkerar i Creekside på helger med stora dump blir gigantiska köer 30min innan öppning av liftarna.

Så Blackcomb är det som gäller om man vill åka mkt puder med andra ord? Förresten vad heter områdena norr om staden? Håller nämligen på att leta på en site där boendet är klassificerat efter var det ligger...

nej det är inte bara Blackcomb som gäller efter snöfall , båda bergen är bra men har olika karaktär och pudermöjligheter. Självklart är det bästa med mest valmöjligheter i centrala Whistler, men delen upp mot Blackcomb Daylodge är inte dum för då har man nerförsbacke till gondolen upp mot Whistler Mountain.

Skitsamma var du bor om du e en okey skidåkare, jag har bott överallt =)
Även om jag bodde i creekside tog jag nästan aldrig den gondolen iaf.
Du åker ändå buss in till stan nästan var du än bor så spelar ingen roll nästan, fast bor man nära o går så tar det lika lång tid som bussen lixom =)

Lilla parken me mest rails e på Whistler, skogsåkningen o peak e på Whistler
Stora parken o den mesta branta åkningen o hemliga skogen ligger på Blackcomb

Tar rätt lång tid innan man hittar rätt på Blackcomb men jag åker nästan inga puderdagar på Whistler, händer ibland men då har man ett mål redan, bestämt innan man åker upp typ vilka åk man ska åka. Däremot e jag mkt o railar på Whistler.
Puderdagar e det Blackcomb definitivt för mig, brantare o större, fler hemliga o svåråtkomliga åk =)

/Gustav

Jo men Harmony och Flute, Oboe ligger på Whistlersidan, och att ösa på under peak chair i ospårat är riktigt fint och man slipper den trista transporten på glaciären på Blackcomb. Men om Gustav håller sig på Blackcomb så finns det mer kvar för er andra på Whistler...

okej, börjar bli lite OT. Vilken stadsdel rekommenderas ifall man vill bo nära blackcombberget som hyffsat nära staden?

Alta Vista! Jag bodde där, det ligger mellan Village och Creekside, bussarna går ofta på mornarna och skitsent på nätterna!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp