Icelantic Shaman någon som vet något om dessa?

TexMurphy

Ny medlem
Ok sprang just på en skida som jag aldrig hört talas om. Icelantic Shaman som tydligen skall vara gjorda för djupsnö och skog.. precis vad jag är ute efter dock så är skidan extremt kort vilket gör mig väldigt osäker på va f-n det är frågan om.. ;)

Någon som vet något??

Tex

Ja för tusan! Jag såg en kille med sådana skidor, dom e så satans grymma!
Jag vet inte riktikt var man kan köpa dom men sök på Denver, jag tror att dom har en ski shop där me IC...

Det jag undrar är om dom klarar en stor åkare 191cm/110kg. Det jag vill ha är ett par "fernie skidor" altså mycke djupt, rätt brant och i skog, inte bara puder utan även olika former av uppkörd djupsnö. Är dom helt för jävliga i pist? Pist egenskaper är inte prio men jag vill inte lida mellan offpist åken. Völkl Karma är min allround skida när det blir för dåligt för den skidan jag nu vill köpa. Dessutom hur klarar den fart?

Tex

TexMurphy sa:
Det jag undrar är om dom klarar en stor åkare 191cm/110kg. Det jag vill ha är ett par "fernie skidor" altså mycke djupt, rätt brant och i skog, inte bara puder utan även olika former av uppkörd djupsnö. Är dom helt för jävliga i pist? Pist egenskaper är inte prio men jag vill inte lida mellan offpist åken. Völkl Karma är min allround skida när det blir för dåligt för den skidan jag nu vill köpa. Dessutom hur klarar den fart?

Tex
Nope dom suger ej i pisten. TelyWanker tyclte dom bettade fantastiskt bra för att vara så breda som dom är. Och ja dom lär hålla för dina mått. Verkar som att dom små rackarna är riktigt explosiva!

har sett dom förut, tror de va på bilder från nån mässa i stockholm... kan ha vart freeride teve också.

jo_wel sa:
har sett dom förut, tror de va på bilder från nån mässa i stockholm... kan ha vart freeride teve också.
Tycker mig komma ihåg något jag också, kan det tillochmed funnits en artikel här på fr om dom?

Tillbaka
Topp