Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Idre fjäll vs Vemdalen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bobski" data-source="post: 1287913" data-attributes="member: 180780"><p>Jag har skälv inte varit i Idre, men andra i familjen har varit där. Inte något att åka till om det är skidåkningen som är prio. Vemdalen med Björnrike och Klövsjö är så mycket mer. Björnrike bäst fallhöjd o logistik, med tydligt familjetema. Vemdalsskalet flest backar o liftar, men mer folk. Klövsjö & Storhogna mindre system med soft åkning uppe på fjället, och rejält med lutning på andra ställen. Sällan några köer i Klövsjö. Skidbussar går mellan områderna, så vi använder inte vår egen bil när vi är där. Hela området är snösäkert så påsk brukar vara finfint.</p><p>Annars är det ju Åre, och speciellt från Skåne o södra Sverige som gäller. Nattåg hela vägen utan byte o tåget stannar mitt i byn, då snackar vi om utbud. Norge är många fina ställen, men INTE påsk ! Är du norrman skall du ta på tur under påsken, så är det bara. Efter påsk kan Norge va ett riktigt bra alternativ. Ofta kraftigt rabatterade priser då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bobski, post: 1287913, member: 180780"] Jag har skälv inte varit i Idre, men andra i familjen har varit där. Inte något att åka till om det är skidåkningen som är prio. Vemdalen med Björnrike och Klövsjö är så mycket mer. Björnrike bäst fallhöjd o logistik, med tydligt familjetema. Vemdalsskalet flest backar o liftar, men mer folk. Klövsjö & Storhogna mindre system med soft åkning uppe på fjället, och rejält med lutning på andra ställen. Sällan några köer i Klövsjö. Skidbussar går mellan områderna, så vi använder inte vår egen bil när vi är där. Hela området är snösäkert så påsk brukar vara finfint. Annars är det ju Åre, och speciellt från Skåne o södra Sverige som gäller. Nattåg hela vägen utan byte o tåget stannar mitt i byn, då snackar vi om utbud. Norge är många fina ställen, men INTE påsk ! Är du norrman skall du ta på tur under påsken, så är det bara. Efter påsk kan Norge va ett riktigt bra alternativ. Ofta kraftigt rabatterade priser då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Idre fjäll vs Vemdalen
Tillbaka
Topp