Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Idre fjäll vs Vemdalen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sivbertil" data-source="post: 1287933" data-attributes="member: 161988"><p>Varför inte Branäs?</p><p></p><p>Besökt både Idre, Vemdalsskalet och Björnrike med familj senaste åren. För barnen är det nog hugget som stucket rent åkmässigt. Kan de åka utan sele/support?</p><p></p><p>Idre är absolut billigare (och närmare). Om du åker till Idre o använder mellanskillnaden till kul aktiviteter för barnen så är jag säker på att Idre är barnens val. Vi tog en slädtur med lokala Sibirien huskey-företaget och det kommer de aldrig sluta prata om. </p><p></p><p>Jag är inget fan av skistar men stod valet mellan Idre och Vemdalsskalet rent alpint och rent åk- och naturmässigt skulle jag välja skalet med boende som inte skistar är inblandat i. Dyrare än Idre men kanske (?) lite roligare backar. Affärsidkare i Idre känns inte lika näriga och du kan resonera med anläggningsägaren om något blir knasigt. Sen har Idre riktigt bra längdspår men det kanske inte är aktuellt. </p><p></p><p>Blev besviken på Björnrike. Finns en del fina backar men när vi var där senast för några (4?) år sedan så kändes hela anläggningen felplanerad vad gäller liftar och restauranger.</p><p></p><p>Förmodligen för långt bort men: Om du prompt ska till svenska fjällen så kan jag tipsa om nattåget till Björkliden strax norr om Kiruna. Antar att det blir för långt för barn 3-7 år? I alla fall mysig stugby med utsikt över lapporten. Ski-in/Ski-out. Bättre backar, säkrare snöförhållanden och vackrare natur. Sen kan man åka i Abisko, Riksgränsen och Narvik. Korta resor med tåg mellan byarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sivbertil, post: 1287933, member: 161988"] Varför inte Branäs? Besökt både Idre, Vemdalsskalet och Björnrike med familj senaste åren. För barnen är det nog hugget som stucket rent åkmässigt. Kan de åka utan sele/support? Idre är absolut billigare (och närmare). Om du åker till Idre o använder mellanskillnaden till kul aktiviteter för barnen så är jag säker på att Idre är barnens val. Vi tog en slädtur med lokala Sibirien huskey-företaget och det kommer de aldrig sluta prata om. Jag är inget fan av skistar men stod valet mellan Idre och Vemdalsskalet rent alpint och rent åk- och naturmässigt skulle jag välja skalet med boende som inte skistar är inblandat i. Dyrare än Idre men kanske (?) lite roligare backar. Affärsidkare i Idre känns inte lika näriga och du kan resonera med anläggningsägaren om något blir knasigt. Sen har Idre riktigt bra längdspår men det kanske inte är aktuellt. Blev besviken på Björnrike. Finns en del fina backar men när vi var där senast för några (4?) år sedan så kändes hela anläggningen felplanerad vad gäller liftar och restauranger. Förmodligen för långt bort men: Om du prompt ska till svenska fjällen så kan jag tipsa om nattåget till Björkliden strax norr om Kiruna. Antar att det blir för långt för barn 3-7 år? I alla fall mysig stugby med utsikt över lapporten. Ski-in/Ski-out. Bättre backar, säkrare snöförhållanden och vackrare natur. Sen kan man åka i Abisko, Riksgränsen och Narvik. Korta resor med tåg mellan byarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Idre fjäll vs Vemdalen
Tillbaka
Topp