Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Idre fjäll vs Vemdalen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1297944" data-attributes="member: 175247"><p>Vad menas med långa köer?</p><p>Med tanke på den begränsade fallhöjden på några få hundra meter är liftkö på max 3-4 minuter acceptabelt.</p><p></p><p>Förutom en gång på 90-talet i Åre (Påskresa) så har jag bara varit på skidsemester i svenska fjällen en gång. Det var för tre år sedan (pandemisemester) i Funäs. Skånskt påsklov som är veckan innan Påsk. Det var riktigt trevligt med nästan inga liftköer fram till långfredagen då stockholmarna började dyka upp och bilda liftköer.</p><p>Nu har jag hört att även Funäs börjar bli överexploaterat med växande liftköer (när vi var där såg vi en del pågående byggnation).</p><p></p><p>Men folk får börja välja andra resmål, man betalar ju inte dyra semesterpengar för att stå i liftkö eller sitta och uggla i en stuga.</p><p>Byggstopp på semesterboenden och byggstart på skidområden är vad som borde gälla nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1297944, member: 175247"] Vad menas med långa köer? Med tanke på den begränsade fallhöjden på några få hundra meter är liftkö på max 3-4 minuter acceptabelt. Förutom en gång på 90-talet i Åre (Påskresa) så har jag bara varit på skidsemester i svenska fjällen en gång. Det var för tre år sedan (pandemisemester) i Funäs. Skånskt påsklov som är veckan innan Påsk. Det var riktigt trevligt med nästan inga liftköer fram till långfredagen då stockholmarna började dyka upp och bilda liftköer. Nu har jag hört att även Funäs börjar bli överexploaterat med växande liftköer (när vi var där såg vi en del pågående byggnation). Men folk får börja välja andra resmål, man betalar ju inte dyra semesterpengar för att stå i liftkö eller sitta och uggla i en stuga. Byggstopp på semesterboenden och byggstart på skidområden är vad som borde gälla nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Idre fjäll vs Vemdalen
Tillbaka
Topp