idre

idre
Hur Idre ligger till i förhållande till Sälen, se nedan......

Idre

se_RouteImageLocator

0.1
140 m
Kör höger in på Bolagsvägen

_____
0.3
400 m
Kör höger in på Bergevägen

_____
0.7
32.3 km
Kör vänster in på Byvägen (70)

_____
32.9
68.3 km
Kör höger in på Transtrandsvägen (297)

_____
101.2
410 m
Kör höger in på Gamla Fjällvägen

_____
101.6
150 m
Kör vänster in på

_____
101.8

Stopp på

Sälen

se_RouteImageLocator

idre
Har varit uppe i Idre 2 gånger V.2 och halfpipen har båda gångerna öppnat dagen jag åker hem.
Har funnits lite småhopp i slutet av huvudbacken. Tror att dom brukar ha allt uppbyggt och öppet till V.6
Vettefan om de finns nån offpist. Har aldrig hittat någon.

idre
Har varit där i början/mitten av Mars med skolan två gånger. Då har de haft både park och pipe. Men det roliga med att vara där var ju för att det var med en jävla massa polare, de svarta pisterna är de enda möjliga om man vill ha lite kul. Offpisten skulle jag inte ge mig in på, har inte varit supermycket snö när jag varit där. Kallt som satan dock.. -31,5 grader

idre
varför klagar alla så mkt på idre har vatt där 2 veckor varge år sen ja va 4 de e ett skit bra ställ prova att åka dit istället för att sitta här och klaga!!!!

idre
okej, ursäkta ironin,
om du vill ha bra offpist får du leta ordentligt för det finns inte :D
men vill du ha lite skogsåkning i opistad miljö så åk på ostsidan. vill du ha lite mer äkta vara dra upp på nipfjället lr dra till grövelsjön.

god jaktlycka,

idre
i idre är det bara värdelöst, såvida om du gillar att åka i pisten. parken ligger nästan plant så man får typ inge fart. ska man hoppa stort så landar man 50% av fallen på platån. :D

idre
Hmm
Dagens snödjup:
Idre 45cm

Åre 30cm! ca 5 i byn.

Men idres backar kan inte jämföras med åres, fast i dalarna är de helt klart bäst!!!

Senast ändrad:
idre
Alltså idre är rätt soft om man är nybörjare men för värstingåkarna är det inget att ha... de har park och pipe, offpist finns mellan ost och nord. har vart där varje år sen jag var 2.
skönt att slippa stället nu iaf =)

idre
Jag ska också jobba i Idre!

Första gången jag är där, så är lite nervöst.. Ska sitta i liftkorts/skidskole-föräljning + extrajobb som skidskolelärare.

Någon mer som fått jobb i Idre?

idre
Idre är rätt soft. bättre åkning än lindvallen, sämre än åre.. men helt okej..som många andra säger.. inte så mycket för avancerad park åkning.. men duger helt klart! backarna är varierande och du har åkning i alla 4 väderstrecken! varit där 3 gånger, åker gärna dit igen :)

idre
Mina föräldrar har jobbat med audi en del där och då var jag där ca varannan helg plus sport lov! och visst skid åkningen är väl inte på topp när det gäller alpint med jibb tex så äre faktiskt helt okej parker runt sportlovet och så! sen finns det helt okej med brudar fasst inte så många ställen att träffa dom efter åkningen dock! men det är ju mycket mindre köer än vid tex åre,sälen så det är ju ett jätta plus!

Tillbaka
Topp