Idre?

johanskate

Ny medlem
Idre?
Tjena, jag vet ej om jag lagt in denna frågan på fel tråd men skit samma.
Jag och typ 6 till kompisar tänkte åka tillsammans i Sverige i år. Något bra ställe med bra backar och bra park? Funderade på Idre eftersom det inte är särskilt långt från göteborg där jag bor.

Idre?
Idre har riktigt bra backar, skön åkning i alla väderstreck vilket innebär att man kan komma undan vinden ganska lätt. Parken är väl inte den bästa, men den duger fint om man inte kräver för mycket. det brukar finnas tre linjer, blå, röd och några svarta hopp med. sist jag var där hade dom tre rails, varav en box, ett rakt rail och en c-rail. dom har även en halfpipe. Man åker dock inte till Idre för att festa, det är mer av ett familje ställe. Visst, fest finns det, men inte som i Åre eller Lindvallen eller så. det finns två afterski-ställen, charlies och Utsikten. Utsikten kör även nattklubb tre dagar i veckan tror jag. Men jag gillar Idre, och kan rekommendera åkningen. Dumper det ner lite snö kan du finna schysst skogsåkning i Nord och Ost. Hör av dig om det är något mer du undrar över

Idre?
Tjabba! Bor du i Götet tycker jag att du ska ta natt tåget till Åre. Ett smidigt sätt och dessutom får du en annan skid upplevelse än i Idre! Du får bättre fallhöjd, fler backar att välja på och större park (om du gillar att hoppa). Inget svårt val om du frågar mig!

Idre?
Idres park flyttar till askebackarna och det blir spännande att se hur det blir till vintern. Jag vet inte om Lindvallen har så mycket fest heller? men är man mer inne på bara fest känns det ju som om det är Åre eller kanske Hemsedal, Hemsedal är rätt nära från göteborg.

Tillbaka
Topp