idres park?

hansolo

Ny medlem
idres park?
är det någon som vet något om idres park? Dom skulle ju storsatsa i år och det vore roligt att se eller höra lite hur det är eftersom jag ska dit senare i år.

idres park?
RETS STORA NYHET är att vi flyttar juniorparken och stora parken till Askebackarna som förvandlas till en stor Snowpark. Här kan åkare på alla nivåer få utlopp för sitt lystmäte bland hopp, rails, boxar och annat kul. Nya parkområdet har fyra linjer i samma svårighetsnivåer som våra andra backar; grön, blå, röd och svart.

Snowparken ligger lite för sig själv och har två egna liftar som bara servar parkåkarna. Vår park följer Skidförbundets och SLAO:s* krav för en Dreampark vilket bland annat innebär att den pistas och markeras varje dag.

Halfpipen ligger kvar bredvid Västbacken. Den har skuggfri belysning, vilket gör det perfekt att åka kvällstid. Längst ner i parken hittar du förra årets succé – multihoppet – med olika kickar och rails, allt i ett!

(taget från Idres sida)

idres park?
jag var där ganska tidigt iår. o då var det verkligen inget att ha!!!! vet inte om dom skulle bygga eller höll på att bygga större hopp. men dom som fanns var värdelösa.

idres park?
Jag var där på sport lovet och då var det väl OK typ 1 rött och 1 svart med samma landning (ganska små men gick dock att köra lite enkla flips o snurrar ) och ett C rail och två boxar i den röda och "svarta" delen. Sen fanns det en blå/grön del med tre hopp och tre boxar.
Det fanns även ett litet hopp nedanför Halfpipen. / Jonathan

Tillbaka
Topp