iMovie, hjälp tack!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65291
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 65291

Guest
iMovie, hjälp tack!
Hejsan,

har inte tillgång till något annat redigeringsprogram än iMovie på mac för tillfället och ska göra en film som skolprojekt och undrar nu kort och gott hur man lägger in texter så att de kommer ovanpå ett klipp. kan lägga in eftertexter osv, men ej text som ligger på ett klipp som tex om en kille kör skidor så kan de stå vad han heter nere i örnet under tiden man ser han åka..

tacksam för hjälp av er som kan :)

Mvh Hampus

iMovie, hjälp tack!
Där du väljer texter finns en ruta som e irkyssad där de står ''lägg över svart''
ta bort krysset från den

iMovie, hjälp tack!
Följdfråga på det där..

Någon som vet hur man gör ungefär samma sak, fast med en bild istället för en text?

Funkar det på iMovie överhuvudtaget eller måste man rycka upp sig å lära sig final cut ändå..?
Tacksam för svar om någon vet..

iMovie, hjälp tack!
Jag har för mig att det är så pass lätt att du lägger in bilden som ett klipp och väljer hur länge bilden ska visas. Sen bör det fungera på precis samma sätt som med att lägga in text över filmklipp.

iMovie, hjälp tack!
Hmm, var nog inte riktigt så jag menade..

Jag menade om man har en rörlig film i bakgrunden, hur gör man för att lägga till t.ex. en logga ovanpå den rörande filmen..?

Nån som vet?

iMovie, hjälp tack!
asså om du kan ha två filmlager så äre bara göra en bild i photoshop med genomskinlig bakgrund sen sparar du bilden för webben sen lägger du den på videolagret ovanför lagret där du har videos

iMovie, hjälp tack!
Jo, men jag tror lite grann att det är det som är det stora problemet..

Det är ingen funktion som jag har lyckats hitta iaf.

Någon som vet helt säkert?

iMovie är ett jäkligt basic program men effekten jag eftersöker är väl inte sådär jätteavancerad heller tycker jag.. men det verkar lurt..

iMovie, hjälp tack!
Längesen jag använt iMovie nu så jag vet inte säkert, men jag tror att det går att göra flera lager med film, och då ska det inte vara några problem va? Jag vet iallafall säkert att det går att göra flera lager ljud. Kanske till och med finns någon effekt där man kan lägga bilder över filmen..

Tillbaka
Topp