Importera bräda från USA

Elol82

Ny medlem
Importera bräda från USA
Tjena, sitter i tankarna att köpa en Lib Tech Skate Banana och såg att priserna i USA är mycket billigare än dom Svenska, även med frakt inräknat... Men sen vet jag inte hur mycket det kommer bli med tullavgifter och skit, om det är någon som importerat bräda från USA och vet lite om hur det funkar skulle jag bli tacksam för svar...

Importera bräda från USA
Hör kan du läsa om det.

http://www.tullverket.se/sokordao/i/import.4.4ab1598c11632f3ba9280004585.html

du får garanterat räkna med moms dvs 25% plus tullavgifter kan bli några hundringar..

För några år sedan var det inga problem alls men numera har tullen rätt bra koll, det bästa är antingen om du är i USA och då kan skicka hem det själv med snigelposten eller om du har någon polare i USA som kan skicka till dig från sin adress och skriva gåva på paketet.

Lycka till!

ps. kolla annars Storbrittanien eftersom dom ingår i EU är det som att köpa från Sverige skattetekniskt..

Importera bräda från USA
Precis, blir board+frakt+moms+tull. Så det blir liksom procent på procent också, dom tar en bra hacka nu.. 25% + whatever tull det är, 3-10%, kommer inte ihåg. Men hittar du en bra deal så är det ju bara att köra.

Frakta gärna med usps (om boarden är 154 eller kortare), det är billigast.

Annars kan du ju testa www.shipito.com då dom har kraftigt reducerade priser på fedex och ups t.ex, och även om du ska köpa burton eller något och behöver en mailbox i usa.

Köper du från sierrasnowboard.com har dom ju billig frakt redan på början, men som sagt, tänk på tullen och momsen.

Edit: Och som CustomX sa så kan du ju kika på lite engelska eller tyska sidor osv då du slipper tull och moms eftersom de är inom EU.

Senast ändrad:
Importera bräda från USA
Sådär, har nu kollat igenom ett gäng sidor i både USA och UK och det ser ut som att UK både är lite billigare och smidigare än USA, såhär ser det ut för mig.

Sverige, www.boardstore.se

Lib Tech Skate Banana, 5299:-
Union Force, 2599:-

Totalt: 7898:-

USA, www.sierrasnowboard.com

Lib Tech Skate Banana, $489, 3407,11:-
Union Force, $199, 1386,53:-
Frakt, $81,77, 569,73:-
Tull, 197,94:-
Moms, 1386,89:-

Totalt: 6948,37:-

UK, www.twoseasons.co.uk

Lib Tech Skate Banana, £400, 4435:-
Union Force, £170, 1884,88:-
Frakt, £26,50, 293,82:-

Totalt: £596,50, 6613,69:-

Det där är dom bästa priserna jag har lyckats hitta, om någon har tips på andra billiga siter så uppskattas förslag!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp