Info om hotell i Mayrhofen

Robbob

Medlem
Hej.

Jag är på gång att boka nästa skidresa. Vi har i princip bestämt oss för Mayrhofen i mars nästa år. Flyget är redan bokat.

Jag har hittat tre hotell till skapligt pris. Är det någon som vet något om dessa?

Hotel Maria Theresia. Rankad som nr 35 av 36 på Tripadvisor
Alpenhof Kristall. Rankad som nr 15 eller så
Hotel Garni Maximilian, också rankad mitt i.

Ang rankningen så verkar alla hotell som finns fått överlag väldigt höga betyg, så Maria Theresia verkar ha väldigt nöjda gäster.

Tack på förhand.

/Robert

Av de tre hade jag valt Hotel Maria Theresia. De andra fungerar säkert bra med. De två första har ett mer fördelaktigt läge,
Hotel Maria Theresia har ett centralt men lugnt läge, Alpenhof Kristall lite mer trafik utanför men absolut ok och Hotel Garni Maximilian ligger i ett sanslöst lugnt läge. Alla tre inom gångavstånd till mitten av centrum, lägg på ca 10 min för det sista hotellet.

Kan inte så mycket annat men du lär bli nöjd. Skidbussen stannar precis utanför i alla fall.

Skönt att höra. Vi har precis bokat in oss på "Kristallen". Hoppas och tror det kommer bli bra.

Andra tips på restauranger/pubar/skidåkning vi inte får missa när vi är där mottages också tacksamt.

Robert

Mannis äter man gott på, så även Ciao, helt ok på en pizzeria vid Elisabeth Hotel, Mamma Mia tror jag den heter. Mo's är väl lite av ett måste och vill man så Harakiri Bar. God och traditionell mat är Hotel Neue Post grymma på. På Storgatan finns ett trevligt fik mitt emot Inter Sport som passar bra för en "finkaffe" och Heiße liebe. :)

Kolla pistkartan efter Schnitzelhütte, man åker upp från Zell am ziller, dela en är mitt tips, ni förstår varför där. Åk även upp i Zell am ziller och ta er hela vägen på skidor till Königsleiten, ät grillad kyckling på Larmach Alm, fin utsikt där med och bra kaffe i deras del som har fika/öl. Kaltenbach upp sen vidare på skidorna över till Hochfügen, ta en pizza på andravåningen på 8er alm och en fika på Kristallhütte på vägen tillbaka, har rekomenderat att äta där men servicen har gått ner sig tyvärr, fint är det iaf. Se om ni kan ta en buss till Hainzenberg och hyra rodel där, ta med hjälm för det kan lätt gå undan nerför, jag vet allt för väl :) Tar ni gondolen upp på Storgatan kan ni ta er mot typ Harakiri och även äta god grillad kyckling på Christas (Christas schi alm?)

En start iaf :)

Senast ändrad:
Nu närmar det sig.
Vilka skidområden i närheten av Mayrhofen skaa vi lägga mest tid i? Hintertux är väl givet för en dag. Penken likaså eftersom det ligger närmast. Men i övrigt?

/Robert

Tillbaka
Topp