Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
info om IRAN
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nikekl" data-source="post: 101961" data-attributes="member: 43962"><p>Vi hörde att telia skulle funka, men det gör det inte. vi hade med oss en telianalle och en tre-telefon, ingen funkade, sen fanns det ingen täckning uppe i bergen. det går inte heller att ringa utomlands från hotell/telekiosk uppe i bergen. i tehran finns telekiosker där man kan ringa ut om man köpt rätt telekort, det vanliga kan bara ringa inom landet. det finns även få nätcaféer i tehran. räkna med att inte kunna kontakta omvärlden när ni har lämnat tehran.</p><p></p><p>jag har hört, av en "doctor of iran skifederation" att hotell garejeh skall vara fint, dock såg jag det aldrig då det ligger några km nedför vägen. hotell dizin har ris/youghurt/salladsbuffe på menyn, allt det plus dricka borde kosta cirka 25 000 rial och då får man mycket.</p><p></p><p>där det inte var stora stenar var det jättefint puder, dock ej knädjupt. vad jag menar är att nu finns det en bra grund och allt extra är bara att köra upp. att jag inte skall tillbaka inom kort är för att jag har fått ut precis det jag vill; upplevelser och grym åkning, och tror inte jag kommer uppleva mer om jag lägger mer tid än 2 veckor. skulle heller aldrig vilja ha resan ogjord.</p><p></p><p>vi filmade och jag har tanke på att lägga upp valda delar när jag har redigerat klart, det kan dock ta lång tid då jag är en mycket upptagen (läs lat) person.</p><p></p><p></p><p>edit: ja, vi hade med walkies utan problem (fast ena gick sönder, buhu)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nikekl, post: 101961, member: 43962"] Vi hörde att telia skulle funka, men det gör det inte. vi hade med oss en telianalle och en tre-telefon, ingen funkade, sen fanns det ingen täckning uppe i bergen. det går inte heller att ringa utomlands från hotell/telekiosk uppe i bergen. i tehran finns telekiosker där man kan ringa ut om man köpt rätt telekort, det vanliga kan bara ringa inom landet. det finns även få nätcaféer i tehran. räkna med att inte kunna kontakta omvärlden när ni har lämnat tehran. jag har hört, av en "doctor of iran skifederation" att hotell garejeh skall vara fint, dock såg jag det aldrig då det ligger några km nedför vägen. hotell dizin har ris/youghurt/salladsbuffe på menyn, allt det plus dricka borde kosta cirka 25 000 rial och då får man mycket. där det inte var stora stenar var det jättefint puder, dock ej knädjupt. vad jag menar är att nu finns det en bra grund och allt extra är bara att köra upp. att jag inte skall tillbaka inom kort är för att jag har fått ut precis det jag vill; upplevelser och grym åkning, och tror inte jag kommer uppleva mer om jag lägger mer tid än 2 veckor. skulle heller aldrig vilja ha resan ogjord. vi filmade och jag har tanke på att lägga upp valda delar när jag har redigerat klart, det kan dock ta lång tid då jag är en mycket upptagen (läs lat) person. edit: ja, vi hade med walkies utan problem (fast ena gick sönder, buhu) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
info om IRAN
Tillbaka
Topp