Info om Lenzerheide/Valbella

Totto

Medlem
Hej allesammans, Jag skall på Flygbolags VM i skidåkning i Lenzerheide. Detta 16-21 mars.

Men kommer nog att åka dit lite i förtid. Jag är mest brädåkare. Hur är det med friåkningen? Nåt man ej får missa?

Tips angående boende? Hostel eller liknande? Eller är det nån som vill hyra ut ett rum nåra nätter?

Höres tamej fan
/Tor

Tjena.

Du ska inte missa o åka baksidan på Lenzerhide ner mot Arosa sen upp i det systemet o ner baksidan mot Tjierschen sen upp där o åter baksidan tillbaks mot Lenzerhide.
Du kan köpa ett rundtursliftkort för denna tur.
Väldigt vackert o med rätt snö jävligt bra.

H Klas

Hoppas det går bra att raca. Jag körde VM i Kanada för några år sen - det var svinkul.
Tyckte att det var lite väl dyrt i år så jag hejdar mig till Alaska nästa år.

/T

Det visade sig att farsan, farbror och kussen var i Valbella förra veckan utan att jag visste om det i tillräckligt god tid innan för att kunna följa med. Där rök en alpvecka med all expenses paid. Dom sa att det var grymt me snö och sol, såklart. Hade jag hängt med hade jag kunnat ge dig några tips nu.

Nåja, det här blev nog inte lika mycket en illustrativ beskrivning över bra nedfarter som en missnöjesförklaring över att jag inte följde med förra veckan...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp