Ingen ObSethed för 2013?

ett_Hund

Ny medlem
Ingen ObSethed för 2013?
Har kikat omkring på mässbilder och liknande och börjar oroa mig en smula då det inte verkar komma någon Obsethed från K2 i år. Är det någon som kan bekräfta eller avvärja mina farhågor? Är som rätt förtjust i den skidan..

Ingen ObSethed för 2013?
Lästa på nån tråd här på freeride, att den ersättsa av erhm, en annan, jo side seth va de nog, early taper inte lika mkt rocker, lite mer allround skida...

Ingen ObSethed för 2013?
Obsethed ersätts av side seth, en skida som är mer orienterat mot stora berg.

Det finns drösvis av gamla modeller på obsethed på sport-conrad.

Om inte gamla upplagor av obsethed är gott nog kan du kolla in pettitor, som i mångt och mycket är tänkt att ersätta obsethed.

Ingen ObSethed för 2013?
köp innan de sista exen försvinner från butikerna ,
ring runt ...vissa butiker plockar bort skidorna till lagret som ibland ligger i samma byggnad , t.ex länna sport ,xxl etc

Ingen ObSethed för 2013?
Jag körde lite på SideSeth i Stryn häromsistens... Iofs körde jag "bara" 181-versionen, men K2 mäter ju märkligt. Hursom var det en trevlig skida som var smidig i kortare svängar, skön i balansen och väldigt styv och stabil när man tog lite luft eller ville brassa på. Stryn var mjukt och slaskigt, så det behövdes en skida som klarade av att dundra igenom utan att vara för tung och opersonlig. SideSeth var klart roligare än både Shiro och Katana som exempel.

Ingen ObSethed för 2013?
Carled sa:
Jag körde lite på SideSeth i Stryn häromsistens... Iofs körde jag "bara" 181-versionen, men K2 mäter ju märkligt. Hursom var det en trevlig skida som var smidig i kortare svängar, skön i balansen och väldigt styv och stabil när man tog lite luft eller ville brassa på. Stryn var mjukt och slaskigt, så det behövdes en skida som klarade av att dundra igenom utan att vara för tung och opersonlig. SideSeth var klart roligare än både Shiro och Katana som exempel.
Håller helt med. Testade samma skida samma dag.
Sideseth var riktigt fin för Stryn. Bra flex och bra stöd i tailen. Den är inte superdämpad som jag trodde att den skulle vara, utan ett lättare bygge. Välbalanserad och känns lite som en lite bakmonterad Bibby Pro ( lätt framtung) men absolut en skida som man lätt blir vän med.

Skidan blev lite för kort för mig och jag kände ibland att nosen gav lite vika och laddades upp till ett jäkla skjut ut ur svängen som man inte alltid var med på. Tyckte att den kanske låste in sig lite väl in i sväng och hade gärna kunnat vara lite mer lös i tailen än vad den är.
Fin som varjedagskida om man skiter i parken. I pisten så greppar den fint (inte testat den i hård pist..)

Tillbaka
Topp