inget boende - ändå whistler?

• Trådstartare Trådstartare MrLayer
  • Start datum Start datum
M

MrLayer

Guest
Vi ska nu åka - på måndag - till whistler men har ännu inget boende. Vad säger ni som varit där tidigare, är det svårt att fixa sånt på plats? ska vi försöka, åka dit och hoppas på det bästa, eller är risken att vi får bo på hotell och att pengarna tar slut efter en vecka stor?

hmm, vi känner oss lite lätt panikslagna som ni kanske förstår :-/
Har kollat med hostels osv men ingen har nått speciellt, verkar ju fullt överallt...
som sagt, ska man åka, chansa? eller ska man dra sig bort till fernie istället? det stället verkar lite väl lugnt ju... typ som åre? är det bra ställe att vra på i 2-3 månader? jag enar, åre tröttnar man ju på ett par tre veckor nästan ;)

/Niclas

d e alltid en risk att komma dit utan boende, jag kom dit utan direkt boende och fick bo ute i pemberton (fast hamna tillslut på en kompis soffa i byn). Fördelen som många inte tänker på är dock att det är många som bryter ben och liknande och då åker hem, så chansen finns absolut att du kan hitta nå schysst boende. kolla deras lokaltidning efter ads om roommates... heter the peak lr nått sånt... fernie kan ni alltid bila till om det inte går bra. Men att sitta och häcka i fernie hela säsongen är inte i närheten av va kul man kan ha i whis. om jag skulle dit igen så skulle jag åka i januari istället för i början av dec. men man vet juh aldrig, allt kan bli skit men de vet man int för man har provat. lycka till!

/madde

när jag var där för ett par år sen var det ganska svårt att hitta boende fast än det var en skitsesong. kanske blir ni tvungna att dela på er.

rackarns va vågat att dra utan boende.. skulle vara fett nervös:S

hehe, jo man funderar ju lite på om det är värt att chansa... fernie är ju lätt att få boende i, så kanske ska man ta et säkert kort att vara där ett par månader och sen bara testa på whistler nån vecka innan man drar hem

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp