Inget skid-/snowboardbagage med SAS (Trondheim-Calgary)

JohanW

Medlem
Jag bokade nyligen tur och retur Trondheim - Calgary på sas.se inför en kommande snowboardresa till Fernie.

Det gick inte att lägga till snowboard online så jag ringde in efteråt och fick detta ordnat... men inte hela vägen utan bara till Newark (USA).

SAS meddelade att för den sista delen av resan som trafikeras av West Jet var det upp till mig att kontakta det bolaget och lösa detta.

West Jet vägrade dock hjälpa mig och hänvisar till att kontakta SAS-personal på flygplatserna i Köpenhamn eller New York när jag väl är på resande fot.

SAS menar dock att de inte kan vara till någon hjälp vid detta förfarande då de aldrig kan lägga till bagage på andra flygbolags flighter.

I nuläget är de alltså omöjligt att med säkerhet få med boardbagen på snowboardresan (eller veta vad det i slutänden kommer att kosta).

När vi flög till Calgary för två år sedan så var det en viktig del i utvärderingen av resrutt, att alla bolag hanterade skidfrakt. Det slutade med en hel resa med KLM till Calgary för att vara säker på att få med skidfrakt och lavinryggsäck. Dock var inte utresa från Trondheim.

Har du avbokningsbar biljett? Tänker att det kan vara ett alternativ för att hitta flygbolag som är mer behjälpliga med helheten. KLM till Calgary fungerade väldigt bra!

Väldigt märkligt att inte SAS vill lösa detta hela vägen när de ändå säljer biljetter för den samma sträcka? 🤔 Du bör få avboka biljetterna om de inte kan garantera att bagage följer hela vägen med dig till slutdestinationen. Jag hade velat få fler opinioer från SAS innan de skulle få avsluta denna affär med mig oavsett om det blev ett köp av biljetter eller inte.
Hoppas det löser sig för din resa.🤞

Detta hjälper troligen föga, men när vi flög till Calgary från Köpenhamn för att säsonga i Fernie (vintern 98) så blev det Air Canada hela vägen....samma problem då! Skulle trot att man löst problemet tills nu 🤷‍♂️

Lycka till och ha en fantastisk resa hur du än löser det till slut!
Åkningen i Fernie är något helt annat, kommer bli mycket puder 👊

Tillbaka
Topp