INLINES. USD Realm Clan 09 vs USD Seven WHITE

• Trådstartare Trådstartare znitch
  • Start datum Start datum
Z

znitch

Guest
Senast ändrad:
jag kanske inte är världen proffs på inlines och sånt men jag skulle köp några andra frames om jag vore du. om man ändå ska beställa från tyskland eller vad det är liksom.
jag vet inte vad du tycker men jag gillar inte sånna frames.

Vad är det för fel på dom då? :P

Vad heter dom där plastbitarna som sticker ut på sidan av inlines? :P de som gör att man kan raila typ rakt med foten?

grindplates heter de..

men jag gillar inte framesen för att det är för 4 hjul, iofs kan man ju ta bort två men jag tycker det är lite sketchy att tex köra mini ramp om det bara är ett sånt där litet "hål" för railen/coopingen så att man kommer fel typ.. om du förstår vad jag menar.

men jag är så sagt inget proffs på det här jag säger bara vad jag tycker:)

men man får bättre balans med 4 hjul, smoothare åkning. har åkt miniramp med två borttagna hjul och det funkar prima. vad har du för frames? skulle du kunna länka

ok, jag har kört på liknande skena på dom som jag länkade, inte dina :P, och de funkade för mig, var rätt billiga ;D tror det blir de.

spelar det nån roll om man har fyra hjul om man bara ska köra street typ ? :)
hade inte tänkt köra miniramp för det är inge kul tycker jag,mycke roligare med street/park.

peace !

äh va fan, det kan inte spela så stor roll vad man har för skena, jag e fan nybörjare. Men det var egentligen inte skenorna jag menade, utan själva skatesen. ingen som kan ge några förslag på dem ?

Senast ändrad:
vilka av de funkar bäst till mina krav? se längst upp :P:P ;);)

tackar. Jamen jag tänkte av vilka av inlines jag har länkat längst upp som passar mina krav bäst. (de som står längst upp) :P

varför just av dom där två?
jag skulle iallafall valt dom första om jag var tvungen att välja några av dom där. (och då endast för utseendets skull)

hehe jag tyckte de var najs, och rätt billiga :P vill veta vad folk tycker:P

jag tycker att USD realm clan 09 var fett mycke snyggarE , men finns de nån som kan länka några najsiga nyböjar inlinse kanske ska börja ;)?

tacksam för SVAR

Ehhh... För det första heter det Sole-plates (från engelskans sole=sula), inte grindplates. Grindplates är det som sitter på skenorna för att förstärka dem och ge en bredare=stabilare grind.

Om du är nybörjare köp då för fan nåt billigt. Du kommer:

1. Suga på det, och bryta benpipan/krossa svanskotan på första royal försöket.
2. Tycka det är skittrist och sätta fyr på inlinesen efter 2 sessions.
3. Bli mobbad/nitad/spottad på av skejtarna och tvingad att sparka någon i ryggen och sen utbrista "DET VAR JAG!", för att Inlines är "töntigt".
4. Gråta hemma i din säng och använda din egna tårar som glidmedel.. Inte till hjulen dock..

Har dina rullor inte kostat så mycket är smällen lite lättare att ta skulle jag tro.. Ha det gött och glöm inte att vaxa in railsen ordentligt och alltid landa fakie i hoppen. Seeeen gammalt

Dave_Spruce sa:
Ehhh... För det första heter det Sole-plates (från engelskans sole=sula), inte grindplates. Grindplates är det som sitter på skenorna för att förstärka dem och ge en bredare=stabilare grind.

3. Bli mobbad/nitad/spottad på av skejtarna och tvingad att sparka någon i ryggen och sen utbrista "DET VAR JAG!", för att Inlines är "töntigt".
4. Gråta hemma i din säng och använda din egna tårar som glidmedel.. Inte till hjulen dock..

Har dina rullor inte kostat så mycket är smällen lite lättare att ta skulle jag tro.. Ha det gött och glöm inte att vaxa in railsen ordentligt och alltid landa fakie i hoppen. Seeeen gammalt
hahaha:D det västa är att det är typ sant också!! nybörjare tag i akt, inlines livet är hårt, inta allst lika glamoröst som skidor, det är mycket svårare att leva på de. man får inga tjejer även fast man är kung i parken. så fort man ramlar omkull kan man lungt räkna med minst 3 feta kättsår, å 5-10 skrubbsår! det finns ingen lift så man får ta sig fram via egen maskin!

när ja ser mina inlines så relaterar jag direckt till svett lugt, blod smak, kännsaln av asvalt som gnids mot huden och en JÄVLA MASSA KUL!

men att bli trakasedad av skejtare och sedan se hur samhället älskar dom och bygger massa parker enbart anpassade för brädor. å se hur skejposarna får alla tjejer är tungt!!!
men lätt värt de om man gillar att gå stort, flippa, snurra mer än 180! å skiter i vad folk tycker!

Är sjukt kass på inlines, men de jag har hört är att man ska ha 2 hjul. Och ingen av dom du länkade hade de, så då går jag efter utseendet och säger 1an. :)

Kan någon schysst länka ett bar riktigt bra nybörjar inlines för inte mer än 1600kr,? Ska btw finnas i storleken 38. :)

Hehe jag vill fortfarande ha svar på vilka inlines jag ska ha?:P:P

Senast ändrad:
fell3 sa:
Hehe jag vill fortfarande ha svar på vilka inlines jag ska ha?:P:P
Av dom två? Spelar ingen roll.. jag hade gått på den lättaste, USD Realm Clan i det här fallet.
Jobbigt att åka omkring med blyklumpar på fötterna! Är det ramp du ska åka eller? Annars tycker jag du ska kika på ett par med två hjul...

Köpte själv Deshi CH1 för nån dag sen, med Type M frame.

jag tar bort 2 av hjulen. men är 1,95 kg alldeles för mkt för street eller?

Nej det är inte mycket, snarare normalt... men varför inte gå på den som är ännu lättare?

Ja, du kan plocka bort två hjul men fortfarande så är ju "grindhålet" minimalt på de där skenorna... kan tänka mig att det blir lite sketchy att köra fetare coopings och annat dravel!

Maximilliam sa:
Dave_Spruce sa:

hahaha:D det västa är att det är typ sant också!! nybörjare tag i akt, inlines livet är hårt, inta allst lika glamoröst som skidor, det är mycket svårare att leva på de. man får inga tjejer även fast man är kung i parken. så fort man ramlar omkull kan man lungt räkna med minst 3 feta kättsår, å 5-10 skrubbsår! det finns ingen lift så man får ta sig fram via egen maskin!

när ja ser mina inlines så relaterar jag direckt till svett lugt, blod smak, kännsaln av asvalt som gnids mot huden och en JÄVLA MASSA KUL!

men att bli trakasedad av skejtare och sedan se hur samhället älskar dom och bygger massa parker enbart anpassade för brädor. å se hur skejposarna får alla tjejer är tungt!!!
men lätt värt de om man gillar att gå stort, flippa, snurra mer än 180! å skiter i vad folk tycker!
word..

Tillbaka
Topp