Inlines

Eric_W

Aktiv medlem
Inlines
Thjosan.

Tänkte ta å prova lite agressive inline-åkning. Totalt newbee, men jag har lirat ishockey i 10 år så jag kan åka bra och sätta lite lättare trick, typ 360, 180 med grabs.

Nu vill jag veta:

1) Tips på trick man kan lära sig. Vad heter dom och hur gör man dom. Någon som vet en bra sida till exempel så får ni gärna länka.
Vad bör man tänka på i vert-åkning (heter de så? aja , i ramp iaf)? Bra "första" trick i ramp?

2) Själva inlinesen: Vad är prisvärt, vad behöver man. Har hockeyinlines just nu, och det funkar, men vill helst ha ett par "riktiga" agressive. Skriv nu inte bara "köp dom, resten suger", utan lite mer märken som är prisvärt, vad man bör tänka på (bra kullager, grind-saker m.m.), varför en viss modell e bra tillex.

Väldigt tacksam för svar, då jag tycker det är riktigt roligt att åka och vill lära mig nya trix så fort som möjligt.

Inlines
skaffa ett par rackare för typ 2-3000 med stor soulyta och öva på å grinda.
köp en skateboard åsså då det e svåraRARE och coolare

Inlines
mm men om det är svårare va fan ska han göra det då? kör också bräda i vert och har testat inlines det är fan lättare med bärda..

Inlines
Stadium säljer K2 Lennen för 1500 nu såg jag, tror dom kostar typ 3000 ordinarie. Det är ett par riktigt bra inlines, UFS-kompatibel, har den bredaste soul framen som någonsin gjorts, ILQ-9 lager... Pat Lennen kan ju inte ha fel.

Riktigt bra köp om du frågar mig...

Inlines
www.swedeninline.com

fråga runt där. där borde du hitta svar på dina frågor om någonstans.
sen personligen föredrar jag salomon skates. assköna att åka i men små soulplates.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp