Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Innelistan 5
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 25336" data-attributes="member: 12483"><p>För F-N Jean Claude…</p><p></p><p>INNE, vadå INNE? Sist jag var på Spya-baren (ellervarenheter) kom det fram nån jala typ och undrade just det hur det kändes att vara INNE. </p><p>- Jo, Ja, vaddå INNE förresten? För det första hade jag etablissemangets fulaste (enda?) polotröja, arbetsskor med stålhätta och ett bältesspänne med inskriptionen "Gott mit uns", för det andra drack jag Evian med två droppar Absinth toppat med en droppe rosenolja. Oklippt, okammad, ingen deodorant, en kraftig doft av hypoidolja, skit under naglarna, men visst, JAG kände ju mig som 100%.</p><p>- Ja, vaddå inne (pucko!)? Undrade jag, klart vi står ju inne, byggnaden har uppenbarligen tak, eller?</p><p>Han himlade, suckade, exhalerade ett mindre rökmoln och strök en lock ur pannan. </p><p>- Men se på dig raring! kvittrade han (hon?) </p><p>- Å va heta durå förrexten? undrade jag. </p><p>- Runo (...Runar..Rune, vetti f-n, nåt sånt), svarade han. </p><p>- Å i vicken line av bussynäs jobber durå? Måste ju få svänga till det lite. </p><p>Nåt med själar å höga höjder å räddning å sånt, bla bla bla. Räddningsverkets bergssektion kanske, vad vet jag </p><p>- Låter ju kul dä, sa jag. </p><p>- Du då? frågande han mig. </p><p>- Ja, jag är ju Zen-munk på permis och studiebesök. </p><p>- MENvadsägeru! Och i ett huj förbyttes min temporära ensamhet mot skock av illojala gratulanter som väntade sig att jag skulle hålla tal. Uppsläpad på det minmala podiet kunde jag förmedla följande:</p><p>- Ungdomar! Applådera aldrig med en hand. Det tar dåligt!</p><p>Applådåskor!</p><p>Så visst i helvitte vet JAG hur man ligger i trenden!</p><p></p><p>MEN med min nyvunna Zen-personlighet kan jag omöjligt godkänna denna omilda exponering här i DETTA forum. HÄR är vi seriösa! Å ett tu tre tror man att man är nåt! Helt mot min servila natur. Ödmjukhet är mitt adelsmärke. Och dom som vill utmana det vill jag bara varna. Massa X acceleration = kraft, jag väger 97 kg, och blir du liggande lurar kakaton, å DEN är inte å leka med! För att inte tala om min stålblå blick!</p><p></p><p>Mitt sinne är dock stilla som vatten. Jag överser med era ungdomliga testosteron- och adrenalinstinna uttryck. Frid kamrater. Stålet är slipat, snön snart fallen och berget låter sig åter utmanas.</p><p></p><p>Men visst, om ni vill. Jag hade en Zen-mästare en gång som på baksidan av sitt visitkort nogsamt hade angivit: "You have the right to swing first. By doing so I`ll have the exclusive right to beat the shit out of you, you S O B!"</p><p>Begrunda denna vishet, jungs.</p><p></p><p></p><p>/Ace DG, alias KELSO da Ace</p><p>Dice-man, Zen- och Trappistmunk </p><p></p><p>"God is my co-pilot"</p><p></p><p>PS. JCM, vaddå träningstips?</p><p>Afrika! Fegis!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 25336, member: 12483"] För F-N Jean Claude… INNE, vadå INNE? Sist jag var på Spya-baren (ellervarenheter) kom det fram nån jala typ och undrade just det hur det kändes att vara INNE. - Jo, Ja, vaddå INNE förresten? För det första hade jag etablissemangets fulaste (enda?) polotröja, arbetsskor med stålhätta och ett bältesspänne med inskriptionen "Gott mit uns", för det andra drack jag Evian med två droppar Absinth toppat med en droppe rosenolja. Oklippt, okammad, ingen deodorant, en kraftig doft av hypoidolja, skit under naglarna, men visst, JAG kände ju mig som 100%. - Ja, vaddå inne (pucko!)? Undrade jag, klart vi står ju inne, byggnaden har uppenbarligen tak, eller? Han himlade, suckade, exhalerade ett mindre rökmoln och strök en lock ur pannan. - Men se på dig raring! kvittrade han (hon?) - Å va heta durå förrexten? undrade jag. - Runo (...Runar..Rune, vetti f-n, nåt sånt), svarade han. - Å i vicken line av bussynäs jobber durå? Måste ju få svänga till det lite. Nåt med själar å höga höjder å räddning å sånt, bla bla bla. Räddningsverkets bergssektion kanske, vad vet jag - Låter ju kul dä, sa jag. - Du då? frågande han mig. - Ja, jag är ju Zen-munk på permis och studiebesök. - MENvadsägeru! Och i ett huj förbyttes min temporära ensamhet mot skock av illojala gratulanter som väntade sig att jag skulle hålla tal. Uppsläpad på det minmala podiet kunde jag förmedla följande: - Ungdomar! Applådera aldrig med en hand. Det tar dåligt! Applådåskor! Så visst i helvitte vet JAG hur man ligger i trenden! MEN med min nyvunna Zen-personlighet kan jag omöjligt godkänna denna omilda exponering här i DETTA forum. HÄR är vi seriösa! Å ett tu tre tror man att man är nåt! Helt mot min servila natur. Ödmjukhet är mitt adelsmärke. Och dom som vill utmana det vill jag bara varna. Massa X acceleration = kraft, jag väger 97 kg, och blir du liggande lurar kakaton, å DEN är inte å leka med! För att inte tala om min stålblå blick! Mitt sinne är dock stilla som vatten. Jag överser med era ungdomliga testosteron- och adrenalinstinna uttryck. Frid kamrater. Stålet är slipat, snön snart fallen och berget låter sig åter utmanas. Men visst, om ni vill. Jag hade en Zen-mästare en gång som på baksidan av sitt visitkort nogsamt hade angivit: "You have the right to swing first. By doing so I`ll have the exclusive right to beat the shit out of you, you S O B!" Begrunda denna vishet, jungs. /Ace DG, alias KELSO da Ace Dice-man, Zen- och Trappistmunk "God is my co-pilot" PS. JCM, vaddå träningstips? Afrika! Fegis! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Innelistan 5
Tillbaka
Topp