Innelistan V

• Trådstartare Trådstartare Mes
  • Start datum Start datum

Mes

Ny medlem
Innelistan V
Starkt influerad av trendcentrumet Sibirien slår jag fast vad som är INNE och vad/vem som är UTE

1. Uppför. Kämpa dig blodig i uppförsluten, ju högre desto bättre. Allt under 6000 meter är för amatörer.

2. Glaciärbrillor. Visst går det bra att komma med ett par ljusgröna scottbågar men skall du kunna gå med rak rygg i alpbyn måste du ha ett par läderklädda brillor á Kurth Russell i the Thing.

3. Gluteus maximus. Nu snackar vi inte någon puddingrumpa -Janifer lopez nej du en riktig stålröv som klarar fem minuters äggställning nedför alla europas mjukistoppar.

4. Barträning. Vad är din kapacitet? Du måste ha maxtestat din kropp och psyke även i baren. Smuttar du på en drink får du allt passa dig. Vodkan kan på sin höjd blandas med annan sprit.

5. X. Censuren har fått ett ansikte. Klistra in en bild på din favoritkompis och du får dig ett X.

6. Fritschi Freeride/ Diamir. Bisarrt mycket flackåkare som kör med dessa prylar. Är du inte en jibber av högsta rang skall du ha knäppupp-häl och plasttofflor.

7. Helikopter. Nothing smells as god as a Russian helicopter, on bad fuel, in the morning!

8. Päls. Kvinnor av hög rang bär detta tecken av klass. Veganerna har redan tappat mark och visst ser vi redan pälsarna kring Sture!?

9. Ace den gamle. Att han har kraft att pressa upp ett par spikraka super G lagg på kant förvånar ingen. Men helvete vilket tålamod han visar upp när ungtupparna tappar fattningen.

10. Dans. Jepp i Ryssland är dans på. Kliv in på ett hak av klass och du kan vara säker på att det blir ett litet dansnummer. Företrädesvis av en kvinna som metodiskt tappar sina kläder men bli inte förvånad när en juckande grabb i G-string äntrar podiet.

UTE
1. Mjukisar. Är du inte ärrad krigsveteran, metallkung, oljebiljadär eller kan kuta upp i fyllan på peak Lenin är du ute.

2. 18-20 bast. Jobbigt som fasen att vara skägglös skrävlare. Spelar ingen roll när man kämpar med sina återupplivade actionsporter. De finns ju ändock gubbar som kommer och bräcker en.

3. Brädåkare. Inte ens i Ryssland som är efter i utvecklingen är brädåkning ballt. Finns det alls någon livsgnista i denna gren, eller kommer allt att dö när gubbarna lägger ned.

4. Skydd. Helt otänkbart för en rysk brantåkare. Här kör man utan skydd i alla aktiviteter.

Innelistan V
Underbart att se, nu är den här! The one and only innelista by Mes. Jag har väntat länge på att få veta om jag är inne eller ute, det har varit en lång väntan och nu vet jag!

Vi får se om de nya trenderna kan ta oss mot nya mål, vem vet, Mes vet!

Leder

Innelistan V
AHHH....

Sannerligen, koordinaterna börjar falla på plats igen! Mes innelista ver 5, vi har väntat!
9:a, lite av ett nederlag där, mitt servila jag ser ju helst att man hamnar långt utanför slika grupperingar, men ok, lite kan man väl suga i sig. Gör inte om det bara!

Nu har jag ett litet eget Sibirien att sköta så...

ta, ta!

/A

Innelistan V
Skönt o se att sidan trots allt lever fortfarande. Man var ju nästan orolig att tag. Eftersom stresshormon verkar livsförkortande tackar jag Mes för ett par extra år.

En reflektion
Skulle inte innelistan ha legat på innelistan 4? Var det inte så att denna företeelse verkligen var så het då, under några månader hösten 2002, att den platsade där. Kan den överhuvud taget inrymma sig själv?
Bortavaron känner jag för övrigt var lagom lång för att ett svagt men tydligt legendliknande skimmer skulle sprida sig runt denna stereokronologiska uppräkning. Medvedet drag från dess skapare naturligtvis, jag tror inget annat.

Innelistan V
Japp. Där kom den, från vår egen Tom Hjelte/schimoda också; dansen alltså. Det känns skönt att det nu är bekräftat via innelistan också att dansen är på uppåtgående. Förhoppningsvis tar dansen över helt och hållet redan denna vinter, men om inte annat ska jag nog kunna överleva till nästa vinter för att se dansen totaldominera. Går det t o m att hoppas på att pjäxdansen är på återtågande? Med strippande ryskor? Den där grabben som dyker upp i g-string efter ett tag vetefan dock, men ok dårå. Ska det va så så ska det va så.

Innelistan V
Mes, TACK, säsongen är räddad. Nu vet man vad som gäller även denna säsong.

Det var lite nervpirrigt ett tag här i oktober och november när man inte hade koll, men du har höjt ribban igen!

Fan att skydd var ute, det är bara att ha ett litet bål med hjälmar, ryggplattor och annat trams då! ...

Innelistan V
Skönt att läsa att Mes är tillbaka i gammal god form. Lite rysk minus grader och en rejält dos vodka har haft god effekt på hans brösthårstillväxt.
För övrigt är bevis på mannlighet i ryssland att visa sitta håriga bröst i skidbacken?

Innelistan V
Ett ljus i mörkret för oss förvirrade själar! Att Uppför skulle placera sig högt känns som om det varit på gång ett tag, men åkte skydden ut tillsammans med vettet under barövningarna?

Innelistan V
Innelistan V
Självfintning är en underskattad sysselsättning när regnet faller. Som nu. Annars också för den delen. Huruvida jag brukar ägna mig åt detta är en sällan ställd fråga, som dessutom hittills lämnats obesvarad. Har väl för avsikt att fortsätta låta det vara så.

Din länkuppräkning är lätt överflödig Mes, speciellt om den var riktad till mig. Jag läste naturligtvis igenom forna listningar i samband med publicerandet av den femte i ordningen. Nyckeln till vishet är att se flödet, inte punkten. Det var jag, inte Maxwell, som sa det.

Noterar att mitt ursprungliga spörsmål lämnats för vinden. Ok, det kan väl accepteras. Men medge Mes, att nog måste Innelistan som företeelse med lätthet platsa hos sig själv... Man kan ju argumentera mot det och säga att den återkommer lite för sällan för att hålla sin plats, men det håller lika dåligt som Extremlim. Det finns ingen lista att förpassas från så länge det inte kommer nån ny.

I morgon står jag på snö. Ute, som nån grizzlyimiterande brädåkare så fyndigt uttryckte det.

Innelistan V
Dar slog du in poletten kompis! Joru nu har jag fattat flodet trots att jag har tappat alla punkterna....

Att lista listan blir som att tala om sig sjalv i tredjeperson. Finns ju nagra lirare som har testat detta men jag vill minnas hur det gick for dem.

Nar man vaknar imorgon da galler dig fasiken att vara INNE. 35 friska minusgrader kan fa dig trendkanslig.

Innelistan V
Kan det spåra ur så till den milda grad att det blir inne att göra listor som innehåller sin egen lista? I ett nästlat beroende som gör vem som helst yr?

- Nej. Gränsen för genomslag går förmodligen där.

Innelistan V
Kanske kanske, men listor som innehåller listor kommer föda ett oroväckande beteende där vilken 2:a på utelistan som helst (ja, kanske även jag) skapar sin egen lista och därmed bidrar till en inflation av sällan skådat slag. Nej, listan ska lämnas ute, inte ens på utelistan ska den listas. Listigt blev det, men alla som är något hängde med i resonemanget.
Jag kanske ska tillägga att listan som vanligt höll en lagom klass, precis under "Slitz - Sveriges snyggaste flickvänner". Den må vara gammal, men den håller än. Jag väntar spännt på motsvarigheten med fruar...

//Dr. Snow

Innelistan V
Jag tackar och bockar för den klockrena vägvisningen till vinterns trender. Ett svagt ögonblick trodde jag enda möjligheten var att sätta på dubbelsnok och fotomodellar, nu är det tydligt att jag bara behöver lära mig ryska...

;-) / MM

Tillbaka
Topp