Inner eller ytterskon som töjer sig?

Anna1983

Ny medlem
Hejsan

Har hört att det endast är innerskon som töjer sig?

Någon som har tips på hur man snabbt töjer sina boots? Åker till Trysil om 2 dagar och vill inte ha allt för ont när jag åker =)

/Anna

Ja innerskon töjer eller trycks ihop allt efter att man åker. Men det går ju alltid att trycka skalet så det blir lite rymmligare. men då måste man ju såklart veta vart det trycker som mest

Så om skalet ligger mot tån när dom är nya så är dom för små? Man ska alltså endast känna innerskon med tån?

Behöver svar snabbt då jag åker i morgon och vill hinna byta om dom är för små =)

MVH Anna

Senast ändrad:
Anna1983 sa:
Så om skalet ligger mot tån när dom är nya så är dom för små? Man ska alltså endast känna innerskon med tån?

Behöver svar snabbt då jag åker i morgon och vill hinna byta om dom är för små =)

MVH Anna
Känner du tån när du pressar foten mot plösen?

Släpper trycket då så är det rätt storlek.

Om det är bara tån som ligger mot skalet så rekomenderar jag att du gör en sula.

Den gör att foten får det rätta stödet samt att foten blir kortare.

Skulle inte det hjälpa så kan man ju alltid lästa ut skon.

jääääääää..piiiz

Mina är sjukt för små haha, läste mig sönder på alla som köpt för stora så tog en som satt riktigt tight för att inte gå miste om något hälgrepp eller andra glapp. Får köra helt utan sockar nu, men räknar med att de ska töja sig lite mer.. hoppas jag! :P

Innerskon töjer sig i storlek ganska snabbt, skalet brukar inte direkt töja sig i storlek, men bli mjukare med tiden och inte ge lika bra stöd. Gå runt med bootsen hemma så mycket du bara kan innan du ger dig ut i backen med dom.

Testa att ta på dig en strumpa mer än va du ska ha när du åker så kanske dom töjer sig snabbare.

Innan du stoppar ner fötterna kan du värma upp bootsen inifrån med en hårfön, då blir innerskon tillfälligt mkt mjukare. (beror lite på vilket material din innersko är gjord av)

Det snabbaste men mest obekväma alternativet är att fylla bootsen med varmt vatten, ner med fötterna och ut och promenera.

Shredd well! piiz

Tack för alla svar =)

Jag tror jag behåller dom och räknar med att dom töjer sig. Dom sitter ju inte sjukt tight som en del beskriver så det finns nog hopp =)

/Anna

Innerskon töjer/formar sig fort. Gå med dom hemma så slipper du problem i backen. Mycket bra idé är att skaffa sig vettiga sulor. Rena underverket för passform, hälgrepp, kramp och trötta fötter.

Hjälp!
jag har ett par Burton casa boots som är helt underbara, verkligen super sköna.
Men nu till min stora besvikelse så har min höger sko töjt sig. får ett enormt dåligt hälgrepp.
så nu till min fråga, är de bara att köpa nya eller finns de någon bra sula man kan lägga i?
på vänster foten sitter den bra, nuddar stortån mot innerskon. är lite rädd att dom kommer bli för små om jag köper en strlk mindre.
Så va säger ni, finns de nåt man kan göra eller är de bara att köpa nya som gäller?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp