innomhusbacke

innomhusbacke
nej det finns ingen.. men de var en backe som var under planering, men vet inte hur det har gått för dem.. någon som vet?

innomhusbacke
åk till snowdome i tyskland, ligger en bit nedanför hamburg om jag minns rätt och dem har bra park där! googla lite så hittar du massa bilder och hemsida :)

innomhusbacke
Här är lite info om Vuokatti: http://www.vuokatti.fi/en/activities/around+the+year/snowboarding/

I Vuokatti finns ett snowboardgymnasium, och eleverna brukar träna (också) där, men pipen är öppet för alla. Minns inte, hur mycket kostar det att åka där, men inte så hemskt mycket. Jag, en allt för gammal gubbe, har också åkt där, och kan nog säga, att kanske pipen är inte nån världsklass superpipe, men det är i varje fall mycket bättre än många pipar i stora alpinanläggen, i Skandinavien liksom i Alperna.

Senast ändrad:
innomhusbacke
Läste om detta projekt i DI för någon månad sedan. Den beräknas kosta runt 1 miljard och ska enligt planerna stå klar 2015 som de säger på SnowHeads. Finansieringen är vad jag vet inte klar så om det blir verklighet återstår att se.

Tillbaka
Topp