Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inserts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1308636" data-attributes="member: 92022"><p>Notera även att inserts har större chans att gänga upp sig också så gäller att hålla koll på skruvarna och vanlig lock-tite gänglåsning är inte att rekommendera. För något i lösningsmedlet förstör plasten i bindningen så den blir spröd (googla så hittar du trådar med folk som haft problem). </p><p></p><p>Personligen skulle jag satsa på dubbla bindningar i största möjliga mån med vanlig och permanent montering. </p><p></p><p>Senast jag monterade med inserts så gick det bäst att borra med mall och standard 4,2 mm hål och sen borra upp hålen 0,5mm i taget med metallborr tills diametern blev rätt för att ta fram tappen och gänga för inserts. Borrade i en skida med mycket metall så gick jag upp i större steg ville borren skära fast i metallen och sen dra snett. </p><p></p><p>Köpte inserts samt tapp från usa för säkert 15 år sen. </p><p>Kom ihåg att skaffa lämplig rostfri skruv också som passar bindningen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1308636, member: 92022"] Notera även att inserts har större chans att gänga upp sig också så gäller att hålla koll på skruvarna och vanlig lock-tite gänglåsning är inte att rekommendera. För något i lösningsmedlet förstör plasten i bindningen så den blir spröd (googla så hittar du trådar med folk som haft problem). Personligen skulle jag satsa på dubbla bindningar i största möjliga mån med vanlig och permanent montering. Senast jag monterade med inserts så gick det bäst att borra med mall och standard 4,2 mm hål och sen borra upp hålen 0,5mm i taget med metallborr tills diametern blev rätt för att ta fram tappen och gänga för inserts. Borrade i en skida med mycket metall så gick jag upp i större steg ville borren skära fast i metallen och sen dra snett. Köpte inserts samt tapp från usa för säkert 15 år sen. Kom ihåg att skaffa lämplig rostfri skruv också som passar bindningen... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inserts
Tillbaka
Topp