Inställning av bindningar

Marre80

Ny medlem
Är de nåt man sk tänka på när men ställer in en snabb bindning? Märket på Tyrolia sympro Sp 120? Vikt 85 .. Tacksam för svar..

Beror på vad du ska åka. Men det du behöver tänka på är vikt, längd, sulmått och vilken nivå du själv ligger på. Ställer du om bindningarna måste du även kika så att spänningen ligger rätt :)

mmarcus sa:
Beror på vad du ska åka. Men det du behöver tänka på är vikt, längd, sulmått och vilken nivå du själv ligger på. Ställer du om bindningarna måste du även kika så att spänningen ligger rätt :)
Vad kör du med för spänning? 12, 24 eller 230 volt? Åker du på sladd hela tiden eller? Skulle isf rekommendera att testa rena skär och att kolla förspänningen istället.

Senast ändrad:
Heinz_p sa:
mmarcus sa:
Vad kör du med för spänning? 12, 24 eller 230 volt? Åker du på sladd hela tiden eller? Skulle isf rekommendera att testa rena skär och att kolla förspänningen istället.
Spänning.. sladd...
Du det här är minsann viktga grejjer om man ska göra svåra stunts, som att slå en volt. Ohm du ska hålla på och ordvitsa sädär åker du på en propp! :lol:

Marre80 sa:
Är de nåt man sk tänka på när men ställer in en snabb bindning? Märket på Tyrolia sympro Sp 120? Vikt 85 .. Tacksam för svar..
De är så tramsiga de där brantåkarna ... Om vi utgår ifrån att bindningen är korrekt monterad ska följande göras:

1. Ställ in korrekt förspänning
EDIT! Aha ... det är en hyrbindning ...se ACEs inlägg ovan. ;-)

2. Ställ in fjäderspänningen på fram och bakdel.
Ta fram DIN värde genom www.dinsetting.com . Är du inte så avancerad ska du absolut inte skruva hårdare än 8 (som riktmärke). Normalt samma DIN-värde fram som bak.

/MM

Senast ändrad:
Nojlas sa:
Heinz_p sa:
mmarcus sa:
Spänning.. sladd...
Du det här är minsann viktga grejjer om man ska göra svåra stunts, som att slå en volt. Ohm du ska hålla på och ordvitsa sädär åker du på en propp! :lol:
Jag skulle nog bara rekommendera TS att tesla sig fram till rätt inställning ohm jag ska vara fasligt ärlig.

Jag har länge funderat vem den där TS är som dyker upp i var och varannan tråd ... äntligen har poletten trillat ned! :cool:

/MM

Senast ändrad:
Citruz sa:
Nojlas sa:
Heinz_p sa:
Spänning.. sladd...
Jag skulle nog bara rekommendera TS att tesla sig fram till rätt inställning ohm jag ska vara fasligt ärlig.
äre enfas eller 3? måste ju ha behörighet va!

Nojlas sa:
Spänning.. sladd...
Aaahhh ha, ha, ha... Är min herre månne från Göteborg...:lol:

Många Göteborgare i tråden nu ser jag...

Senast ändrad:
ja å sen har vi ju EX-klassningan, ja menar det kan ju förekomma en del synnerligen explosiva flyktiga vätskor i sammanhanget ...på afterwhatevern då va!
G'morron förrexten!
/A

Snödjup

Tillbaka
Topp