Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förstår inte vad du menar tyvärrKom ihåg att justera afd plattan bara, och såklart förspänning osv
Det är glappet mellan sulan och främre bindningsplattan som ska vara 0,5-1 mm (kreditkort funkar bra som mått).Förstår inte vad du menar tyvärr
Kom ihåg att justera afd plattan bara, och såklart förspänning osv
Ser ut å vara hyr-/demobindning dvs. ingen ställbar afd-platta i dem.Det är glappet mellan sulan och främre bindningsplattan som ska vara 0,5-1 mm (kreditkort funkar bra som mått).
Förspänning är bakre bindningens utgångsposition som bestämmer hur hårt bindningarna ”klämmer” mot dina pjäxor.
Vet du om någon har justerat bindningarna i butik till dig?
Annars bör du göra det själv.
Vilken sorts bindning har du?
Funkar bra, kör hårt.Hej
Funkar det med vanliga pjäxor i grip walk bindning?
Pjäxorna är nya liksom skidorna.
Tacksam för svar.
Mvh
Fredrik
Ah ser ut som att du har rätt, bra poängSer ut å vara hyr-/demobindning dvs. ingen ställbar afd-platta i dem.
Ah ser ut som att du har rätt, bra poäng![]()
Kolla så att DIN skalan står rätt för din vikt/ålder/åkstil.Så då är det bara å köra med dessa pjäxo och bindningar, är det rätt uppfattatt av mig![]()
Det finns demobindningar med ställbar höjd på tådelen/afd-plattan, och förpänningen måste så klart kollas på dem ocksåAh ser ut som att du har rätt, bra poäng![]()
Vilka då?Det finns demobindningar med ställbar höjd på tådelen/afd-plattan, och förpänningen måste så klart kollas på dem också
Ofan! Jag har ett par STH16 II och jag trodde att de var sista med den justeringsstilen.Salomon Warden t.ex , stälde precis in åt en kompis, man justerar höjden på hela tådelen med en skruv uppifrån
Ingen aning om fler demobindningar har det men det är ju bra att kollaOfan! Jag har ett par STH16 II och jag trodde att de var sista med den justeringsstilen.
Jag tar då tillbaka mina ord från generaliseringen i denna fråga.
Vad har du för bindningar @fredwes
Tänkte också på att nu när har GW blivit regerande standard inom pjäxor och bindningar så skulle dessa manuella justeringar byggts bort, menar dock inte att de är sämre lösningar utan då är de väl enklare för folk som inte är intresserade av å göra dessa justeringar och när de finns varianter med automatisk injustering.Ingen aning om fler demobindningar har det men det är ju bra att kolla
Det värsta är väl också när skidbutiker säljer på folk GW-pjäxor utan att informera att de måste kolla att de fungerar med dina bindningar.Tänkte också på att nu när har GW blivit regerande standard inom pjäxor och bindningar så skulle dessa manuella justeringar byggts bort, menar dock inte att de är sämre lösningar utan då är de väl enklare för folk som inte är intresserade av å göra dessa justeringar och när de finns varianter med automatisk injustering.
Är inte Warden en MNC = Multi Norm Certified bindning, de tar GW, alpin och även WTR när Grip Walk tar bara GW och alpin?Salomon Warden t.ex , stälde precis in åt en kompis, man justerar höjden på hela tådelen med en skruv uppifrån
Har ett par gamla Warden, MNC som du säger. Tar även (de flesta) touringpjäxor.Är inte Warden en MNC = Multi Norm Certified bindning, de tar GW, alpin och även WTR när Grip Walk tar bara GW och alpin?
Så då är det bara å köra med dessa pjäxo och bindningar, är det rätt uppfattatt av mig![]()
Det här hittade jagÄr inte Warden en MNC = Multi Norm Certified bindning, de tar GW, alpin och även WTR när Grip Walk tar bara GW och alpin?
Det här hittade jag
”MNC är ytterligare ett uttryck från Salomon, och finns på bindningar som är certifierade för att passa ISO 5355, WTR och ISO 9523.”
här:
![]()
Pjäxor och bindningar: Vilka passar ihop?
Är du också en av dem som tror att alla skidpjäxor passar till alla bindningar? Freerides frilansare Gustav Corin har grävt djupare än så.www.freeride.se
Och lite mer info här
![]()
Guide: Rätt sula till rätt bindning
Att para ihop rätt pjäxsula med rätt bindning är viktigt för både att de ska passa ihop och för att lösa ut när det behövs. Åka Skidor reder ut begreppen.www.akaskidor.se
MN finns på vissa av Tyrolias bindningar också.
Ja, men GW verkar ställa in höjden på tådelen automatiskt när MN gör inte det.MN finns på vissa av Tyrolias bindningar också.
Ja en riktig djungel. Men GW är väl de som verkar vanligast nu och viktigt att veta att de inte fungera i ”vanliga” iso 9462-bindningarna avsedda för enbart 5355 sulor
Ja, på Atomic (Salomon) Strive men inte på exvis Tyrolia (Head) Attack GWJa, men GW verkar ställa in höjden på tådelen automatiskt när MN gör inte det.
TS har uppenbarligen GW och demo-/hyrbindning, så vi ska inte röra mer den soppan iallafall.
Ja, på Atomic (Salomon) Strive men inte på exvis Tyrolia (Head) Attack GW
Men mest troligt om det är en nyare demo/hyrbindning så justeras höjden automatiskt