Yttermått pjäxa 1mm för lång

Feffe67

Medlem
Hej, köpte precis ett par juniorskidor och inser att bindningen maxar ut på 285 och pjäxan är givetvis 286.
Hur pass illa är det? 1mm borde vara skitsamma kan man tycka men så kanske det inte fungerar?
Tacksam för snabba och kloka svar.

/Feffe

Vet tyvärr inte än, köpt pjäxan på blocket med frakt och kommer först om 2-3 dagar. Men testar såfort jag fått dem. Bindningarna är Marker 4.5 (3-4 år gamla).
Pjäxorna Lange RSJ60 24,5 där jag tror yttersidan är 286mm. Åtminstone verkar det så när man kollar bilder på liknande pjäxor.

Nån förspänningsskruv kan jag inte hitta på dessa eller någon platta för den delen.
Det ska tilläggas att den bakre bindingen går att flytta några hack till trots att indikering (klistermärke) saknas.

Nån förspänningsskruv kan jag inte hitta på dessa eller någon platta för den delen.
Det ska tilläggas att den bakre bindingen går att flytta några hack till trots att indikering (klistermärke) saknas.
Se bild 14.3-8 för förspänning

Edit: Du hann före ser jag. Stort tack!!
Ser lite annorlunda ut på mina och jag hittade den äldre manualen och där är det en indikering på sidan med vita streck men gissar att jag måste invänta pjäxan för att detta ska bli korrekt.Just nu markerar den utanför de vita strecken. Men skulle den fortsatt göra detta ska jag alltså anpassa den bakre bindning tills indikeringen är innanför strecken även om det inte stämmer överens med solelength-indikeringen.

Edit: Du hann före ser jag. Stort tack!!
Ser lite annorlunda ut på mina och jag hittade den äldre manualen och där är det en indikering på sidan med vita streck men gissar att jag måste invänta pjäxan för att detta ska bli korrekt.Just nu markerar den utanför de vita strecken. Men skulle den fortsatt göra detta ska jag alltså anpassa den bakre bindning tills indikeringen är innanför strecken även om det inte stämmer överens med solelength-indikeringen.
Indikeringen för förspänning är det viktiga. Ta skidor och bindningar till en sportshop/verkstad/skiduthyrning om det är något som är oklart när du klickar i pjäxorna. Har svårt att se att de tar betalt för att justera bindningar förutsatt att det går.

Tillbaka
Topp