Inställningar på bindningarna.

kdeX

Medlem
Inställningar på bindningarna.
Har precis fått hem mina Burton Triade bindningar och har sedan länge kört på gamla grejer där man inte kan ställa in något speciellt på bindningarna, så min fråga lyder.
Något speciellt man ska tänka på när man ställer in remmar, kappa osv?

//Mvh Robert
 
Inställningar på bindningarna.
Remmarna ska sitta centrerat över foten så att de inte pressar extra på en sidan av foten t.ex.
Forward lean bestämmer du själv, riktlinje kan dock vara att om du ska raila och trixa så har man kappan rak, vid "allmän" åkning lite lutning och vid mycket fart och mycket press (carving) lite mer lutning. Dock är detta "allämna" tips så som sagt du bestämmer själv vad du vill. Dock är det inte speciellet svårt att ändra allt eftersom.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp