INSTED Språkkurs

ey-len

Ny medlem
INSTED Språkkurs
Är det någon som har gått eller vet något om Insteds franskakurs i Chamonix?
är det värt alla dyra pengar, eller ska man åka ner och jobba istället?

helene

INSTED Språkkurs
Jag tänkte åka ner och ta en språkkurs, jag vill ju inte chansa att inte få åka så mycket om man jobbar 6 dagar i veckan. Visst det är dyrt men det kanske är värt det. Man går i skolan 4 timmar om dan har jag hört så man kan åka varje dag.

Mvh

Tottan

INSTED Språkkurs
Jag har läste insteds språkkurs 2001. Jag tyckte det var väldigt bra, man hinner åka halvdagar varje vardag och heldagar på helgen. Lektionerna när jag var där var 8:30 till 12:30 varannan dag och 14:30 till 18:30 varannan dag. De fixar boende åt en också mot en avgift. Jag tog studiemedel, även för kursavgiften. Gör man inte det måste man ju spara rätt mycket pengar, och då kan man ju lika gärna använda de pengarna till att leva på och slippa jobba så mycket.

INSTED Språkkurs
Jag läste franska kursen 2000 och det va i och för sig länge sen men jag kan inte tänka mig många sätt som är sämre att bränna 50-55 tusen på. Jag har gjort fler säsonger i chamonix och det var en jävla bluff. Vi var nära att stämma insted för bedrägeri, då dom förutom att anordna föreläsningar i mögliga lokaler även tog ut helt oskäliga avgifter för uthyrning av lägenheter till sådana som inte visste bättre. Vill du dit för att göra en säsong så gör det på något annat sätt. Vill du plugga och kombinera skidåkning så gör det i Annecy eller grenoble.

Tillbaka
Topp