Inte fått vad jag blivit lovad

tallialli

Aktiv medlem
Hejsan!

Beställde dessa goggles för 11 dagar sen: https://www.hollywood.se/mig/p/68400

När jag kommer hem från utlämningsstället och öppnar paketet saknas "mfi facemask" och extra "spare graybird lins". Mailar hollywood som vill att jag skickar tillbaka paketet (30 min promenad enkel väg till postombudet) så att de kan skicka ut ett nytt paket som ska vara rätt. Jag frågar Filip, som jag har kontakt med, om han kan göra något för att försäkra att allt följer med, men svaret lyder" Det ska ingå, men inget som kan kontrolleras på enskilda ordrar"

Igår när jag går för tredje gången till postombudet för att hämta ut paketet öppnar jag det på plats för att se om allt är med, samma fel igen. Ringer in till kundtjänsten som ska kolla upp detta.

Idag blir jag uppringd och får höra att de är otroligt ledsna, men tyvärr så har de skrivit ut fel på information på hemsidan. De har inte ens dessa varor på lager. Den enda typ av kompensation(om det ens kan kallas kompensation) är att jag får två förslag på andra goggles jag kan köpa.

Vad kan jag som konsument göra här? Vad hade ni gjort? jag borde väl få det som de har utlovat på hemsidan?

Om de finns i Sverige osv så att svensk konsumenträtt gäller har ni ju ett avtal där du såsom ytterlighet kan göra ett täckningsköp för att se till att du får det du skulle haft från början. Täckningsköp innebär alltså att du köper till det som saknas nån annanstans och de får stå för kostnaden...

Sen skulle jag nog inte ringa till ARN utan snarare konsumentvägledningen i din kommun. ARN går du till sen när butiken vägrar att göra det de borde.

Tänkte lite fel med täckningsköp (det kommer i ett lite senare skede) men du kan alltid hänvisa till §12 https://lagen.nu/1990:932

Du kan helt enkelt kräva att säljaren fullgör köpet, om det inte är uppenbart orimligt. Jag vet iof inte just hur svårt det vore för dem att få tag i det som saknas...

Hej!

Jag förstår att det är tråkigt att varan inte kan komp beställas.

Då varan är från en tidigare säsong, och inte har de tillbehören du önskat inkluderade.
Så har detta krav lösts med en full retur.

Vill du köpa något annat ifrån vår shop kan du nyttja denna kod om 30% rabatt, giltig på ett köp innan årets slut.

Kod: xxxxxx

Gäller ej på nedsatta varor eller #limitededition varor.

Beklagar det inträffade.

Ha en fin dag!

Senast ändrad:
Ja det är klart, går det inte fysiskt att lösa får man väl säga att 30% rabatt på valfritt annat är rätt ok ändå? Så länge det inte är så att allt de säljer är nedsatt med 5% så att inte rabatten gäller nånting alls

Just nu säljer det allt i butiken till 20-30%, men jag får väl ta och utnyttja rabatten någon gång i framtiden när jag behöver. Tack för hjälpen, utan din hjälp(laghänvisningen) hade jag stått tomhänt.

Något vill man ju ha för sina sammanlagt 3 timmars promenerande fram och tillbaka till affären(förutom motionen jag fick förstås)

Senast ändrad:
tallialli sa:
Just nu säljer det allt i butiken till 20-30%, men jag får väl ta och utnyttja rabatten någon gång i framtiden när jag behöver. Tack för hjälpen, utan din hjälp(laghänvisningen) hade jag stått tomhänt.

Något vill man ju ha för sina sammanlagt 3 timmars promenerande fram och tillbaka till affären(förutom motionen jag fick förstås)
Black friday/cyber monday, dom lär ha billiga priser inför jul, sen mellandagsrea. Sen går din kompensation ut. Så stressa inte för mycket om dom inte säljer vad du behöver innan årets slut :)

Tillbaka
Topp