Intergralhjälmar

Jarle

Aktiv medlem
Intergralhjälmar
Vad finns det för några och vart kan man köpa dem? Kan bara hitta Giro Mad Max s och Salomon crossmax. Länka gärna sidor.

/Robert

Intergralhjälmar
Giro flint?? vad är det för nån? Som sagt hitta jag mad max, vad är det som skiljer sig på flinten?

Intergralhjälmar
jag har en flint...men utan skärm och käkbåge. de som skiljer är väl att madmax har en käkbåge som sitter ihop med hjälmen. På flinten kan du ta bort den...

Intergralhjälmar
Borde det inte bli en skörare konstruktion om man skruvar fast bågen istället för att gjuta den?
Jaja, gör inte mig så mycket i alla fall för jag har tänkt att ha det extra skyddet hela tiden, käkfrakturer och utslagna tänder är inte värt besväret. Och efter en olycjka för ett par veckor sen så har jag insett att det är jobbigt att inte kunna äta med sina tänder

Intergralhjälmar
En integral fylls väldigt lätt upp med snö när det är mycket nysnö. Det finns fall när folk har åkt med laviner och kvävts av att hjälmen har snöfyllts. Jag undviker att använda min integralhjälm när det är puder, men använder den alltid annars.

Intergralhjälmar
Hmm.. har nu fått höra massa hemska saker om intergraler.. men jag tror stenhårt på dem.. hamna i lavin i vintras.. nog kvävs du om inte polarna är snabba nog ändå. Och det där med nacken är jag lite skeptisk till, tillverkarna måste ju ha tänkt på det?

Tillbaka
Topp