Internet Security = virus?

j_johansson

Ny medlem
Hej! nu är det så att jag har fått någon form av virus på datorn (tror jag). Det är så att alla mina program blockeras av "Internet Security", ett program som jag inte har installerat på någe vis. Och det programet säger att tex Skype "is infected by W32/Blaster.worm och så står det på alla program så jag kan inte starta ett enda.. Det står också att den har hittat ett farligt program/fil/mapp och om jag vill blockera den så måste jag köpa programmet, och det programmet finns inte ens att ta bort, så det är inte installerat...

All hjälp uppskattas!

jaså, det var ju "tur"...
det står inte var filen ligger? försök annars söka efter den, hur lång tid det än tar...

1. Är du säker på att du inte installerat detta "Internet security"?
2. Är du säker på att någon annan inte installerat det?
3. Det låter som att det är ett, eller en del av ett anti-virus/brandväggsprogram. Om så är fallet, gå in i verktyget och ändra inställningarna för tillgänglighet för program mot internet.
4. Är du säker på att du inte har W32/blaster.worm?
5. Har du ett anti-virusprogram? Om så, kör en koll?
6. Vad säger google om "Internet security"?
7. Vad säger google om W32/Blaster.worm?
8. Vad säger google om kombinationen "Internet security", "W32/Blaster.worm" och t.ex Skype?

Slutsats grundat på informationen du angivit:
9. Antingen har du eller någon installerat en trail-version av ett antivirusprogram, som väldigt gärna vill få dej att tro att något är fel i din dator och köpa programmet för att avhjälpa detta fel.
Lösning - Avinstallera programmet.
10. Du har ett fungerande virusprogram som upptäckt virus.
Lösning - låt virusprogrammet ta hand om viruset om det är möjligt. Blås hårddisken om du har möjlighet. "Windows restore point" eller liknande om det nu är windows du kör.

Det brukar finnas ungefär 5 miljarder anledningar till varför en, speciellt en windows-maskin, beter sig som den gör. Googla runt lite utifrån vad den säger till dej. Chansen är att någon annan har haft samma problem.

/IT-Supporten

(1850:- ex moms / påbörjad timme)

Har du sökt efter filen som skall vara skadlig på google? Filnamnet?

Edit:
Chansen är annars att du har större tur på andra forum, forum som har frågor som denna som lite mer intresseområde.

Senast ändrad:
1. Ta ut hårddisken.
2. Slå sönder hårddisken.
3. ???????????
4. Profit.

Våld löser sällan problem, speciellt om man inte är i Grekland. Alternativt, det är bara de gamla Grekerna som löser saker med våld. Som man brukade skrocka i antiken.

Senast ändrad:
Jag har fått samma virus nu! AAAAAAH!!!
Kan inte gå in på aktivitetshanteraren ens. Allt fuckar ut. Gick in på en webbsida som varnades för, tryckte fel, och sen gick nåt java skit igång, hann inte trycka bort det fort nog. Sen stängdes allt ner, alla mina internet sidor osv osv....

Feck. Nu är det kört. Har datorn i felsäkert läge och försöker komma på en lösning. Googlar problemet, och var finner jag. En värdelös tråd på freeride. OH sigh. :P

http://trojan-killer.net/w32-blaster-worm-synonym-internet-security-scam/ Hjälpte mig INTE!!

Det kostar pengar när man sedan ska trycka på "delete".....

Kan vara bra att veta för folk! Detta verkar "vara nåt som går" nu...

För de som är mindre nerdiga än jag: För att komma till felsäkert läge spammar man F8 och väljer "felsäkert läge med nätverk". Sen kan man komma ut på nätet och hitta någon lösning eller ladda ner ett virusprogram som funkar...

Tillbaka
Topp