Intresse för dedikerad hostingtjänst

FLAGEL

Ny medlem
Jag har märkt av att skidåkare generellt talat inte är så insatta i världen av datorkommunikation och därav inte har möjligheten att dra i så stora strängar där. Med ett finger i båda världarna så undrar jag om det finns inresse för en dedikerad hostingtjänst för amatörskidfilmer.

Om det finns det och jag har nog med tid, finns det chanser att det kan dyka upp en sida där ni har möjlighet att registrera er, logga in, ladda upp er skid/snowboard-film tillsammans med info ni önskar dela med er till andra (inspelningstid, musiklista, notiser eller vad ni än önskar). Det finns också tankar om att andra ska kunna betygsätta filmen och ge kommentarer. På framsidan kommer det listas de högs betygsata filmerna, de senast uppladdade filmerna, en sökfunktion och mycket mer.

Det är tänkt att det inte kommer finnas någon gräns på hur många filmer en användare får ladda upp eller hur stor filmen får vara vilket ger goda förutsättningar till högre bildkvalité för dem som laddar upp.

Om ni kan tänka er lite av http://www.own-age.com fast i skidväg. Om intresset skulle bli nog stort så kan man ju alltid utöka tjänster till hela norden och till flera språk.

Som sagt kommer det här vara en dedikerad tjänst och hårdvaran för servern kommer jag behöva ta ur min egen ficka (inte för att det kommer bli så tokigt dålig hårdvara), servern kommer inte heller att stå på en privatägd internetanslutning utan kommer ifall denna tjänst förverkligas vara kopplat till internet via SUNET.

Kom ihåg, detta är än bara en tanke och det kan ta bra med tid innan det förverkligas.

Feedback önskas! :)

Är grymt intresserad, har en del filmer att ladda upp. Skulle vara nice om man typ kunde ladda upp lite andra typer av filmer också (jag har en highdivefilm som jag skulle vilja ladda upp)

Tack för feedbacken än sålänge!

Rastavibrationer: Det skulle inte vara helt omöjlig, jag valde att avgränsa det hela till skidor/snowboard pga. jag inte vet hur stor belastningen kommer vara eller hur mycket nätverkskapacitet kommer finnas tillgängligt, men ifall det räcker och blir över så visst! :)

låter bra, förutom röstningssystemet, blir lätt så att det blir mändger med raggningsförsök på alla möjliga olika sätt,

mest sedda filmer vore en bättre ide tror jag. då bra filmer ofta länkas runt snabbt på internet.

mest sedda är en bra idé, men då får det nog bli mest nedladdade.. Kan ju ändå visa den för 4-5 polare på min egen dator så : )

Annars tycker jag detta är ett grymt initiativ.. Varit å surfat endel på own-age då man var en gamer, en sida som funkar oerhört bra men som nu börjat gå över till lite sämre då folk länkar runt till dåliga "mirrors"..

esc: Raggningsförsök på en film? Hur tänker du då, förklara gärna för jag hänger inte med riktigt på den punkten. :D

Nej, det är absolut inget problem med att låta SUNET agera som underleverantör. Frågan är i vilken mån campus och personalen går med att på att agera co-location.

Riktig kanonidé FLAGEL, hade varit gott att ha någonstans att samla alla fina filmer som produceras.

Go for it!

Tillbaka
Topp