Intresse för fotokurs i Åre?

JohanStahlberg

Aktiv medlem
Hej på er!

Jag får en hel del förfrågningar från bla er medlemmar här på freeride om att hålla fotokurser i Åre.

Jag tänkte kolla lite hur intresset skulle vara? Finns det folk som är intresserade av att gå en kurs där man lär sig kamerateknik, exponering och bildkompostion, objektivens egenskaper, blixt mm.

Även att man kan hålla bildkritik och diskutera bilder, om möjligt lättare bearabetning i dator av digitala bilder, samt praktiska övningar.

Vad säger och tror ni? vad vill ni lära er isåfall?

Mvh
Johan Ståhlberg

jag skulle fan kunna tänka mig att va me på kursen, det lät intressant iaf

låter riktigt intresserande!
men lite mer, hur lång ska denna kurs vara, ålder, förkunskaper, kostnad, årstid?

me_syltmogul sa:
låter riktigt intresserande!
men lite mer, hur lång ska denna kurs vara, ålder, förkunskaper, kostnad, årstid?
Pris och längd har jag ej tänkt på, men runt 4-5 träffar borde vara okej tror jag.

Ålder är inga problem och förkunskaper borde du helle inte behöva några, men att du hållt i en kamera borde vara en fördel. Årstiden spelar inte så stor roll, då du använder kunskaperna till nästan all fotografering. Men tänkt under sommar/vinter.

Mvh
Johan Ståhlberg

jo kamera har jag väl hållt å ett antal gånger..:P börjar 2 året på media-gymnasie nu å foto är väl det som intresserar mig mest. så att vara med på fotokurs låter ju väldigt lockande beroende på pris, måste ju ha lite pengar till skidor å kamera också:)

Jo boende för några dagar är ju lungt å fixa. Men ja trodde grejenn skulle va att det var en kurs där man träffas typ en gång i veckan eller med några dagars mellanrum i vart fall. Hade vart gött för då har man ju chans å fota lite emellan. Men då kan jag ju å andra sidan absolut inte va med! jäkla dilemma de där! HaHa

Jag skulle vara intresserad om inte priset var alltför högt. Är väldigt intresserad av foto och skulle gärna utvecklas.

Senast redigerad av en moderator:
Anna_K sa:
Jo boende för några dagar är ju lungt å fixa. Men ja trodde grejenn skulle va att det var en kurs där man träffas typ en gång i veckan eller med några dagars mellanrum i vart fall. Hade vart gött för då har man ju chans å fota lite emellan. Men då kan jag ju å andra sidan absolut inte va med! jäkla dilemma de där! HaHa
Det jag hade tänkt var att man kör 3-4 dagar på rad, men man kan ju tänka om, att träffas 1-2 ggr i veckan är ju kanske enbart möjlighet för dom som bor i närheten av Åre

Mvh
Johan Ståhlberg

Jag vill att du lär mig allt du kan :-).

Snyggt iniativ Johan, ett tips är att snacka med Peder Sundström han har kört liknande upplägg på annat ställe!

Kör hårt

Jag tror att sara gärna skulle vara med. Kan du inte bara höra av dig till mig om det blir något så bokar jag en plats på en gång.

Reine eller Frenkell har ju numret om inte du har det.

citerat:"Boende kan man kanske försöka ordna, annars kan man planera in på eventuella lov osv.

Mvh
Johan Ståhlberg"

vilket lov i såfall?

Peder Sundström kommer att hålla skidfotokurs i Åre i vinter. kan vara nåt att kika på. www.fotokurs.nu

Tillbaka
Topp