Intresse för rail jam i stockholm

JWahlgren

Ny medlem
Godkväll gott folk!

Jag går nu det sista året på gymnasiet och som många vet har man kursen projektarbete. Jag och två andra personer har då som projekt att fixa ett rail jam som vi ska hålla i Stockholm nu under hösten alternativt tidig vinter.
Vi tänkte kolla lite om det finns ett intresse för detta samt vad vi ska tänka på när vi gör detta. Jag har själv varit med ett flertal jam runt om i landet så jag vet ungefär vad ett bra jam ska innehålla med tänkte lite om ni ville hjälpa till med idéer som set-up, sponosorer samt priser.

Vi hade i nuläget tänkt att ha en anmälningsavgift på 50 kr. dyrt/billigt?

Det vi hade tänkt i tvälingsform är först en öppen session i några timmar för att sedan avsluta med en final, skidor och snowboard i varsin klass. hur skulle detta bäst bedömmas, domare eller ska åkarna välja vilka som ska till final?

Låt idéer flöda så ser vi till att fixa ett av de bättre jamen någonsin!

Fred och sånt

Senast ändrad:
Erik sa:
Vad går anmälningsavgiften till?
Först och främst hade vi tänkt som betalning för att hyra lastbil för att transportera snö, vi vet inte riktigt hur vi ska lösa det på den fronten än faktiskt! Någon som har tips hur ni har gjort på andra jam?

satt faktist och längtade rejält efter ngt sådant! winterjam finns ju men vill ha mera! :D jag gillar eran idé men är inte så efaren så kan tyvär inte säga ngt annat än att det lät bra! :)

Tycker det låter skitbra! Jag och tre polare anordnade också ett railjam som projektarbete i 3:an, det va förra året. https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=56980

För det första så inkasserar ni 200 poäng MVGom ni gör det bra, inget man tackar nej till! För det andra får man jobba med skidåkning och det som hör till i skolan, vilket va sjukt värt och väldigt kul!

Anmälningsavgiften är inte för dyr, 50 kr är ingenting för ett bra anordnat jam. Jag rekomenderar er att göra en fet planering, där ni lägger upp vad som behöver göras för att andra saker ska kunna gå att ordna. Polistillstånd och kommunens godkännande är prio 1. Sen söker ni sponsorer, massor! Allt från prissponsorer till byggföretag som hjälper er med virke till features och ramp. Angående bedömningen, låt INTE åkarna rösta fram finalister och vinnare, folk gaddar ihop sig, röstar på sina polare osv - sjukt tråkigt! Ni ska vara några stycken som dömmer, och då är det bara ni som är domare.

Lycka till!

inte för att 50kr i anmälningsavgift är ngn större summa eller så, men det borde gå att lösa hyra till lastbil genom att skaffa sponsorer istället. det låter alltid trevligare när man inte har anmälningsavgift.

Jeansmannen sa:
Tycker det låter skitbra! Jag och tre polare anordnade också ett railjam som projektarbete i 3:an, det va förra året. https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=56980

För det första så inkasserar ni 200 poäng MVGom ni gör det bra, inget man tackar nej till! För det andra får man jobba med skidåkning och det som hör till i skolan, vilket va sjukt värt och väldigt kul!

Anmälningsavgiften är inte för dyr, 50 kr är ingenting för ett bra anordnat jam. Jag rekomenderar er att göra en fet planering, där ni lägger upp vad som behöver göras för att andra saker ska kunna gå att ordna. Polistillstånd och kommunens godkännande är prio 1. Sen söker ni sponsorer, massor! Allt från prissponsorer till byggföretag som hjälper er med virke till features och ramp. Angående bedömningen, låt INTE åkarna rösta fram finalister och vinnare, folk gaddar ihop sig, röstar på sina polare osv - sjukt tråkigt! Ni ska vara några stycken som dömmer, och då är det bara ni som är domare.

Lycka till!
Okej, tack så mycket för tipsen!
Yes eftersom terminen precis började så ska vi sätta oss ner och planera allt från början nu.

Jeansmannen sa:

Lycka till!
Projektarbete är väl ändå 100 poäng?

låter riktigt fet!!
och det här med avgiften så är 50 kr inget !! så det tycker jag är helt ok om det går till något vetigt!

Erik sa:
Jeansmannen sa:

Lycka till!
Projektarbete är väl ändå 100 poäng?
förlåt mig, ja det är det!

en DJ skulle inte sitta helt fel! skaffar ni det så kommer ni få fett med publik, och åkarna kommer ha roligare.

Haha har faktistk också detta som projektarbete, fast inte i sthlm då.
Tillstånd och kommunen är väl prio1 som sagt. För mig blir det nog att försöka få tag på någon vettig box å rail också. Känner mig orolig för snön och ramp dock.

Hur fixar man tillståndet? Vart hör man av sig? Kommunen är väl rätt sjvklart men mer specifikt?
Några tips på snön å rampen?
Fixa så mkt snö som möjligt dit å förvara under presenning och hoppas på det bästa.
Hur kommer man undan billigt och enkelt med ramp som man även _får_ köra med av säkerhetsskäl osv? (om det ens finns några?)
Fixa någon sorts musikanläggning och plugga in en mp3spelare med någon spellista anpassad för jamet.
Som tävling så är nog ett jam roligast och sedan några som dömer ut vilka som dom tycker skall vinna.
Slopa tävlingsavgiften om det är möjligt. Gör det som en kul grej och punga ut lite från egen ficka så blir nog alla glada.

Tillbaka
Topp