Intro hjälp

JWahlgren

Ny medlem
Intro hjälp
jag skulle behöva lite hjälp med ett bra intro till en skidfilm som vi redigerar och spelar in nu, vi åker på presseningar på min tomt och vi har inte tillgång till någon snö.

ni kan också ge tips till någon bra låt att ha i ett intro :)

ni behöver inte kommentera om ni nte har något bättre att säga :)

Senast ändrad:
Intro hjälp
en gammal klassiker är ju när ni ställer kameran en bit ifrån arbetsplatsen och så filmar ni hela tiden ända tills ni har byggt klart allting typ lastat på snö, lagt ut presseningen och ställt dit rampen. sedan snabbspolar ni de i redigeringsprogrammet

Intro hjälp
en till sak som är snyggt är att filma från en vinkel när det är helt tomt.. i typ 3-4 sekunder sen en snabb vit blinkning så kommer det fram när allt är klart.. .altså att du filmar från exakt samma vinkel 3-4 sekunder när allt är klart också.

Intro hjälp
NE jag tycker mer rambo style! Mycket explosioner och galna Stunts! Typ tänk dig att du typ spränger ett flygplan med lilltån:D
Nej men asså äre en hel skidfilm ni ska ha intro till eller en film när ni åker på plast och railar?

Intro hjälp
ta typ lugn musik å coola vinlar typ filma nära när ni åker på plasten så man bara ser skidorna å sen ta en bild på typ railen å sen nå mer typ som ja gjort i min proffsga film här :

Intro hjälp
Filleforfan sa:
NE jag tycker mer rambo style! Mycket explosioner och galna Stunts! Typ tänk dig att du typ spränger ett flygplan med lilltån:D
Nej men asså äre en hel skidfilm ni ska ha intro till eller en film när ni åker på plast och railar?
filmen kommer väll bli ungefär 5 minuter lång så det bli som en skidfilm eller vad man ska säga

Senast ändrad:
Intro hjälp
Ett bra musiktips är att ta någon musik ur Pirates of the caribean-filmrna.. Grymt snyggt med den stora orkestern till ett intro. Jag har all musik från 3an om du skulle vara intresserad..

Intro hjälp
KruxeliduX sa:
ta typ lugn musik å coola vinlar typ filma nära när ni åker på plasten så man bara ser skidorna å sen ta en bild på typ railen å sen nå mer typ som ja gjort i min proffsga film här :
fattar inte riktigt din film... ca 1 minut långt intro och knappt 30 sekunders åkning...

Intro hjälp
dif_89 sa:
KruxeliduX sa:
fattar inte riktigt din film... ca 1 minut långt intro och knappt 30 sekunders åkning...
Det är för att dom som åker e så bra å de va liksom ett exempel på intro så det är liksom öerdrivet åså.

Tillbaka
Topp