Invalid behöver vägledning!

FarfromLOOK

Ny medlem
Tjena!

Jag skadade mig i en mc-olycka för några år sedan och höger häl och hålfoten slets bort. Nu har jag hudtransplantat och kan halta fram. Nu är det som så att jag vill börja åka snowboard igen.

Jag har alltid haft en förkärlek för offpist och det klarar foten. Tänkte skaffa utrustning för uteslutande off-pist. Började åka bräda när jag köpte Anders Auers Look 142 och sedan en Rad Air 151 cm... men kände att en större bräda skulle suttit bättre. Gillade även kondombrädans form bättre än twintipen.

Men i alla fall. En Burton Fish kanske? Vad för bindningar och skor som inte belastar höger häl så hårt, jag är goofy.

Har fan ingen aning hur jag ska tänka, mjuka skor och hårda mountainbindningar? Jag är 176 lång och väger 90kg och vill inte lägga mer än 7000:- på ett komplett paket inkl. skor....

Tacksam för synpunkter och förslag!

..

jag skall ta mig en bra titt på detta..

det gäller att få tag på fett sköna skor med bra dämpning till dig och bra dämpning i basplattorna på bindningarna.. sen tycker jag att du skall satsa på en tapered form som fish (som du skrev) eller kanske en malolo.

I´ll be back..

/Pinn

FarfromLOOK sa:
Tjena!

..........och höger häl och hålfoten slets bort. --> AJ!!

Jag har alltid haft en förkärlek för offpist och det klarar foten. Tänkte skaffa utrustning för uteslutande off-pist. Började åka bräda när jag köpte Anders Auers Look 142 och sedan en Rad Air 151 cm... men kände att en större bräda skulle suttit bättre. Gillade även kondombrädans form bättre än twintipen. ...........

Har fan ingen aning hur jag ska tänka, mjuka skor och hårda mountainbindningar? Jag är 176 lång och väger 90kg och vill inte lägga mer än 7000:- på ett komplett paket inkl. skor....

Tacksam för synpunkter och förslag!
så ja.. för att skydda foten från hårda påfrestningar så bör du nog ta en mjuk/mellanmjuk sko med bra dämpning både fram och bak.. = Burton sabbath

sen till dina bindningar till Off-pist så är det bra dämpning som faen i .. = Burton Triad

.. sen tar du vilken bräda du vill med kondomform (tapered)

Burton malolo, Burton Fish.. sen finns det massa andra bra märken.. hör med Doughboy här på forumet om bra offpistbrädor. du skall iaf över 150-träsket helst 160 typ. eller mer beroende på var du kör.. (du verkar ju vara van vid kortare brädor men jag skulle rekommendera dig typ en malolo 162/166 eller nått sånt

/Pinn

Tacksam för svaret Pinn! Det var ju ett tag sedan man var insatt, det är som att vara nätverkstekniker, man åker på semester och när man kommer tillbaka är det som att börja i sjunde klass igen.

Är van vid kortare brädor men å andra sidan väger jag +15kg mer nu så det fungerar inte så bra... så långt som möjligt bara det går att ta med på skotern. Vilken frihet man har när man sällan eller aldrig ska åka pistat eller i parken. Ska åka och kolla på dina rekomendationer!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp