Ipod promblem hjälp!

Ipod promblem hjälp!
Tja. jag har fått en ipod i julklapp och det gick jättebra först att föra över musik och filmer men sen när jag kopplade in ipoden så hände inget för tidigare så satt ju itunes igång och allt funkade bra men nu händer inget, snälla hjälp har det här hänt dig?

Ipod promblem hjälp!
om du inte prövat att strta om datorn så gör det. Sen kopplar du in den igen, händer inget då går du in på den här datorn och högerklickar på "ipoden" (kommer upp som en ikon, som en extern hdd) och sen "öppna med" och sen väljer du iTunes.

Funkar inte det så ominstalera iTunes. Funkar inte det så kör en "reset" av din iPod. Det finns ett komando för hur du gör det. Står i manualen. Du ska hålla in några knappar på den en viss tid.

GoD JuL!

Senast ändrad:
Ipod promblem hjälp!
eller så är allt killen ovanför säger relativt n0000b, du vet att du kan trycka in skit i ipoden utan itunes? öppna bara skiten som en extern hårdisk och börja ladda in utan världens mest irriterande programm. Kommer ingenting upp så är det antingen glapp i kabeln eller lagg på ipoden.

Ipod promblem hjälp!
jSegerstrom sa:
kan du göra en lite mer detaljerad förklaring jonathan-o?
Den han försöker säga är att du kan använda iPoden som en extern enhet och lägga in musik så. Du får gå in på filalternativ eller ngt sånt och välja: "visa dolda filer" så kan du slänga in din musk där :) fördelen med iTunes är att du kan skapa spellistor och köpa musik om du inte lyckas hitta musiken du vill ha (eller är lat och har onödigt mkt pengar)

För övrigt så är det en sjukt onödig komentar du lägger jonathan-o riktigt IDIOT.isk.

God Jul!

Ipod promblem hjälp!
Det fungerar väl ändå inte att bara slänga över musik via Explorer? Är år och dagar sen jag använt någon iPod i Windows då jag kör Mac så jag är inte säker, men det har inte fungerat förut. iTunes är för övrigt hur enkelt som helst. Hellbergarn gav en ganska bra beskrivning på vad du kan testa.

Ipod promblem hjälp!
R00bert sa:
Det fungerar väl ändå inte att bara slänga över musik via Explorer? Är år och dagar sen jag använt någon iPod i Windows då jag kör Mac så jag är inte säker, men det har inte fungerat förut. iTunes är för övrigt hur enkelt som helst. Hellbergarn gav en ganska bra beskrivning på vad du kan testa.
Jo det går faktiskt att göra i windows, man får ta visa dolda filer osv. går att hämta filer ur den så också utan crack-program men tyvärr fuckas filnamnen upp då :(

Ipod promblem hjälp!
sjukt, ingen annan i familjen som har en ipod som du kan pröva med? och du har gjort en fabriksåterställning? i så fall ska du gå tillbaka med den och begära en nu får då är det ett hårdvarufel tror jag iaf =/

Ipod promblem hjälp!
Vet att hellbergarn tipsade om det. Men har du testat återställa iPoden? Det gör du genom att hålla in mittknappen och play(eller om det var menu) i 5(10?) sekunder eller tills apple-loggan dyker upp på skärmen. Har du en iPod Touch så trycker du in home och wake/sleep-knappen i 5-10sekunder eller tills apple-loggan dykt upp. Fungerar det fortfarande inte så är det något lurt med antingen dina usb-portar, eller iPoden.

Ipod promblem hjälp!
när jag fyllde år fick jag en ipod och när jag kopplade in den så öppnades itunes och all musik som jag hade på itunes gick in i ipoden, men jag ville ha in filmer också, fast jag hade inte dom på itunes hade dom på nå annat random ställe så då ville jag ha in filmerna på itunes men he gick inte, och jag vet inte hur jag gör,

om nån vet så skriv

go jul......

Ipod promblem hjälp!
hände liknande för min syrra, först gick det bra ända tills jag lämnade rummet.
ett par minuter kommer hon skrikande "ahh den funkar inte"(censurerat^^)
jag gick och tog en titt prövade först att få itunes att funka men hände inget, så läste jag instruktionsboken och återställde ipoden.
den funkade då fin fint men sen skulle vi hem(var hos min farsa när hon fick den) och när hon prövade att göra det här så funkade inget...sa nåt i stil med att ipoden måste formateras till datorn...prövade allt och inget hände..(formaterade även om datorn,behövdes annars också:P) så hon fick lämna tillbaks den och nu funkar det fin fint.
så om inget funkar e det bara att lämna tillbaks den;)

och j-rockner:
musiken fanns på i-tunes när du instalerade det?hur fan kan det göra det...man måste ju importera dit den..och det måste du också göra med filmerna...och det är inte nåt svårare än att kolla var du har dem och sedan ta "importera fil"(lr vad det heter) och så vips finns de där sen kommer jag inte ihåg vad man skulle göra men det borde inte vara nåt stort problem.
lr hade du i-tunes förut? innan du hade ipoden?
go jul!

Ipod promblem hjälp!
Hej.. Lånar tråden lite..

På tal om det där att lägga in musik utan att använda iTunes.´

Jag har en iPod Shuffle.

När jag öppnar min ipod och visar dolda filer får jag fram Mapparna "iTunes" och "Musik",
under "Musik" finns undermapparna F00, F01 och F02, i dom ligger det filer med konstiga namn men under filnamnet står det info om filerna och där står låtnamnen så jag vet vilka som är vilka.

Men iaf, är det bara att klistra in musik i dom mapparna, alltså F00 o.s.v.?
Kan man även bara ta bort låtarna med en enkel delete eller fuckar man upp hela iPoden?

Ipod promblem hjälp!
OlofM sa:
Hej.. Lånar tråden lite..

På tal om det där att lägga in musik utan att använda iTunes.´

Jag har en iPod Shuffle.

När jag öppnar min ipod och visar dolda filer får jag fram Mapparna "iTunes" och "Musik",
under "Musik" finns undermapparna F00, F01 och F02, i dom ligger det filer med konstiga namn men under filnamnet står det info om filerna och där står låtnamnen så jag vet vilka som är vilka.

Men iaf, är det bara att klistra in musik i dom mapparna, alltså F00 o.s.v.?
Kan man även bara ta bort låtarna med en enkel delete eller fuckar man upp hela iPoden?
tror det går att bara flytta runt så men det är bättre att använda iTunes.

Detta program(tror det är det jag har iaf :)) är helt okej att använda istället för iTunes. http://www.yamipod.com/main/modules/home/ Då kan du flytta filer friare utan att iTunes blockerar det. Plus att låtarna får sina riktiga namn.

Senast ändrad:
Ipod promblem hjälp!
axlll sa:
porky sa:
du måste inte ladda den först då??
fullladdad.
Är den på / lyser den eller hur man ska säga.

Det har hänt för mig ett par gånger, går inte göra någonting alls utan man får vänta tills batteriet är helt slut och koppla in den i datorn efter det.

Har funkat varje gång.

jonathan-o sa:
eller så är allt killen ovanför säger relativt n0000b, du vet att du kan trycka in skit i ipoden utan itunes? öppna bara skiten som en extern hårdisk och börja ladda in utan världens mest irriterande programm. Kommer ingenting upp så är det antingen glapp i kabeln eller lagg på ipoden.
Vill bara säga att du avnänder skit väldigt mycket och att itunes är sjukt bra. Och att du är relativt n0000b som anväder n0000b uttrycket först och främst och också även för att det är SMÄSTA sättet att öppna som extern hårddisk.
Allting får helt andra namn och blir svårt att kontrollera, ungefär som hulken.

/ chrille

Ipod promblem hjälp!
henning2 sa:
axlll sa:
porky sa:
du måste inte ladda den först då??
fullladdad.
Är den på / lyser den eller hur man ska säga.

Det har hänt för mig ett par gånger, går inte göra någonting alls utan man får vänta tills batteriet är helt slut och koppla in den i datorn efter det.

Har funkat varje gång.

jonathan-o sa:
Vill bara säga att du avnänder skit väldigt mycket och att itunes är sjukt bra. Och att du är relativt n0000b som anväder n0000b uttrycket först och främst och också även för att det är SMÄSTA sättet att öppna som extern hårddisk.
Allting får helt andra namn och blir svårt att kontrollera, ungefär som hulken.

/ chrille
orka sveriges pms.. kör på itunes du ja tycker de är softare utan...

Ipod promblem hjälp!
lånar tråden lite...

Hade ipoden inställd med windows innan men bytte för ett tag sen så den skulle synka med macen för
att jag skulle kunna uppdatera den... Funkade bra o allt men problemet är nu att när man är hos en
del kompisar som fortfarande kör windows hittar inte deras itunes min ipod vilket den alltid gjorde
innan. Syns inte ens i "den här datorn" fliken... så då kan man ju inte föra över deras låtar:(

så skulle vilja ställa in ipoden till windows igen.. men hur gör man det om man inte kan komma åt
den i en windows dator? går det att göra via macen?

tack på förhand

Senast ändrad:
Ipod promblem hjälp!
1. håll in meny och select (på äldre ipods, menny och play) knapparna i 6-10 sekunder tills appleloggan visas.

2. kontrollera att kabeln sitter i, testa med andra usbenheter så att det inte är fel på uttaget. dra ur alla usb och firewirekablar och starta om datorn. koppla ifrån ipoden, starta om den, anslut till datorn igen.
Sen ska du återställa den,för att göra det ska du gå in i hårddisksläget och få datorn att känna igen ipoden. läs mer om det på: docs.info.apple.com/article.html?artnum=60950

Ipod promblem hjälp!
goofball sa:
lånar tråden lite...

Hade ipoden inställd med windows innan men bytte för ett tag sen så den skulle synka med macen för
att jag skulle kunna uppdatera den... Funkade bra o allt men problemet är nu att när man är hos en
del kompisar som fortfarande kör windows hittar inte deras itunes min ipod vilket den alltid gjorde
innan. Syns inte ens i "den här datorn" fliken... så då kan man ju inte föra över deras låtar:(

så skulle vilja ställa in ipoden till windows igen.. men hur gör man det om man inte kan komma åt

tack på förhand
Du får helt enkelt ta och koppla in den i en Windowsburk och välja "Formatera för Windows" eller något sånt i iTunes. Anledningen att den inte dyker upp i Windowsdatorer då den är formaterad för Mac, är för att Windows inte kan läsa filsystemet OS X använder sig av. Däremot går det att läsa Windows filsystem (NTFS), och skriva och läsa FAT32 från en Mac. Skulle tippa på att iPoden formateras som FAT32 då inga större filer ska överföras. Vill minnas att jag både kunnat läsa och skriva till en iPod formaterad för Windows med min Mac, men jag kommer inte riktigt ihåg

Ipod promblem hjälp!
R00bert sa:
goofball sa:
lånar tråden lite...

tack på förhand
Du får helt enkelt ta och koppla in den i en Windowsburk och välja "Formatera för Windows" eller något sånt i iTunes. Anledningen att den inte dyker upp i Windowsdatorer då den är formaterad för Mac, är för att Windows inte kan läsa filsystemet OS X använder sig av. Däremot går det att läsa Windows filsystem (NTFS), och skriva och läsa FAT32 från en Mac. Skulle tippa på att iPoden formateras som FAT32 då inga större filer ska överföras. Vill minnas att jag både kunnat läsa och skriva till en iPod formaterad för Windows med min Mac, men jag kommer inte riktigt ihåg
Ja det kan man...
okej, men grejen är ju den att itunes hittar ju inte ens ipoden i windows-datorer... så förstår inte hur man skulle kunna byta tillbaka till windowsformaterad...
skulle det vara möjligt att åter inställa ipoden och sen direkt koppla ut sladden och sen connecta den med en windows dator? då borde den ju bli windows formaterad?
hoppas ni förstår vad jag menar:)

Tillbaka
Topp