Iran 2011 - någon åkt i Dizin de senaste åren?

rikard_o

Ny medlem
Var i Dizin 05 och 07. Priserna hade ju gått upp en smula mellan de åren men inte så farligt. Någon som varit där de senaste åren? Tar de fortfarande runt 400 SEK för ett dubbelrum på Dizin Hotel? 70 SEK för dagskort till liftarna? Finns det fortfarande bara Dizin Hotel och Hotel Garejeh att välja på? Säger de fortfarande att bastun är trasig när den inte är det... Vore najs med lite uppdaterade upplysningar. Vi är två snubbar som funderar på Iran någon gång mitten Feb 2011.

Jag vet inte något om grejerna du frågade efter, men när jag diskuterade skidåkning med en föreläsare jag hade som kommer från Teheran var hans uppfattning att det kunde vara lite skakigt att åka där just nu. Tydligen ska det vara lite oroligt i den provinsen just nu. Som sagt, inget svar på dina frågor, men det kan kanske vara värt att ha i åtanke!

Oroligt i Dizin? Det ligger längst in en dalgång.. Men det är klart, kanske är stökigt på vägen upp. Har dock svårt att tro att det är väldigt farligt om man bara kör en vecka och då tar taxi direkt från flygplatsen till Dizin. Men om någon vet mer om även denna fråga är jag såklart intresserad.

Men tack i alla fall för infon.

Var där sisst 09, då var båda hotellen öppna. Vet inte vad det kostade. Men liftkortet kostade då ca 120:-
Jag hyrde ett rum nere i byn, helt ok. Var skönt att slippa äta kebab.
Maten i backen har blivit ganska dyr, och sämre.
Värt att åka än då.

Tillbaka
Topp