Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran=Farligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan_E" data-source="post: 22028" data-attributes="member: 8479"><p>Jaq var i Iran säsongen 01-02 med Patfindertravels</p><p></p><p>Risken att bli utsatt för ett våldsbrott i Iran som västerlänning är vad jag kan bedömma i stort sett obefintlig. Tvärt om är alla Iranier varesig dom kan engelska eller inte väldigt intressserade av att prata med västerlänningar och dessutom genuint gästvänliga på ett sett som du aldrig lär få uppleva hos några alpbönder i chamonix.</p><p></p><p>Sidåkningen i Iran bedrivs på ganska hög höjd ca 2000-3000m, pistmaskiner finns men verkar sällan användas offpistmöjligheterna verkar i storm sett vara obegränsade om man bara orkar gå 20 min på varje åk så kan man i dom större systemen åka orörd snö i säkert flera veckor efter ett snöfall.</p><p></p><p>Vad det gäller sprit och kvinnor så är det något som sköts mycket diskret på "privata" fester</p><p></p><p>kolla www.pathfidertravels.nu för mer info och lite bilder från våran resa förra säsongen, att åka med dom var troligtvis den mest spännande skidresa jag har gjort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan_E, post: 22028, member: 8479"] Jaq var i Iran säsongen 01-02 med Patfindertravels Risken att bli utsatt för ett våldsbrott i Iran som västerlänning är vad jag kan bedömma i stort sett obefintlig. Tvärt om är alla Iranier varesig dom kan engelska eller inte väldigt intressserade av att prata med västerlänningar och dessutom genuint gästvänliga på ett sett som du aldrig lär få uppleva hos några alpbönder i chamonix. Sidåkningen i Iran bedrivs på ganska hög höjd ca 2000-3000m, pistmaskiner finns men verkar sällan användas offpistmöjligheterna verkar i storm sett vara obegränsade om man bara orkar gå 20 min på varje åk så kan man i dom större systemen åka orörd snö i säkert flera veckor efter ett snöfall. Vad det gäller sprit och kvinnor så är det något som sköts mycket diskret på "privata" fester kolla www.pathfidertravels.nu för mer info och lite bilder från våran resa förra säsongen, att åka med dom var troligtvis den mest spännande skidresa jag har gjort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran=Farligt?
Tillbaka
Topp