Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran=Farligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JONen" data-source="post: 22049" data-attributes="member: 36779"><p>Jag var där två veckor nyss och jag måste säga att iranierna är väldigt gästvänliga!</p><p>Det är så pass påtagligt att man först misstänker att de skall prångla på en nåt som t.ex. övervänliga asiater eller europeer vill, men de vill bara visa upp sitt land från den bästa sidan (sedan passar såklart alla på att inflika att mullorna kan dra åt helvete såvitt det angår dem...)</p><p></p><p>Man blir erbjuden sprit, vodka och röka rätt omgående. Det kan dock såklart medföra problem med ordningsmakten om man ertappas, samma som i många andra länder alltså.</p><p></p><p>De flesta som åker skidor är överklassens översta del (minus mullornas familjer). Vi träffade en riktigt trevlig kille som hade bott i Europa i 15 år och lät oss bo ett par dagar i hans 200m2 våning i Teheran (vi fick ett sovrum var...). Dessa människor lever som i väst (fast med mycket högre standard) och där kan det bjudas på hejdundrande spritkalas med damer med utsläppt hår etc.</p><p></p><p>Jag tror att Irans (mullaornas) statsunderstödda terrorism grundar sig i att de köper sig kompisar i olika regimer runt om i världen t.ex. Afrika och tidigare Afganistan. Sedan stödjer man palestinernas kamp mot Israel, Hisbollah etc. Det verkar hur fredligt som helst inne i själva iran. Det hänger ihop med deras tro, man skall ju inte stjäla och vara dum.</p><p>Det finns posters som stadgar att turister i landet skall skyddas av regeringen och eventuella försvunna ägodelar skall ersättas av staten Iran. Hur skulle det sett ut i Svea rike ?! Reseförsäkringsbolagen skulle nog vara out of business...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JONen, post: 22049, member: 36779"] Jag var där två veckor nyss och jag måste säga att iranierna är väldigt gästvänliga! Det är så pass påtagligt att man först misstänker att de skall prångla på en nåt som t.ex. övervänliga asiater eller europeer vill, men de vill bara visa upp sitt land från den bästa sidan (sedan passar såklart alla på att inflika att mullorna kan dra åt helvete såvitt det angår dem...) Man blir erbjuden sprit, vodka och röka rätt omgående. Det kan dock såklart medföra problem med ordningsmakten om man ertappas, samma som i många andra länder alltså. De flesta som åker skidor är överklassens översta del (minus mullornas familjer). Vi träffade en riktigt trevlig kille som hade bott i Europa i 15 år och lät oss bo ett par dagar i hans 200m2 våning i Teheran (vi fick ett sovrum var...). Dessa människor lever som i väst (fast med mycket högre standard) och där kan det bjudas på hejdundrande spritkalas med damer med utsläppt hår etc. Jag tror att Irans (mullaornas) statsunderstödda terrorism grundar sig i att de köper sig kompisar i olika regimer runt om i världen t.ex. Afrika och tidigare Afganistan. Sedan stödjer man palestinernas kamp mot Israel, Hisbollah etc. Det verkar hur fredligt som helst inne i själva iran. Det hänger ihop med deras tro, man skall ju inte stjäla och vara dum. Det finns posters som stadgar att turister i landet skall skyddas av regeringen och eventuella försvunna ägodelar skall ersättas av staten Iran. Hur skulle det sett ut i Svea rike ?! Reseförsäkringsbolagen skulle nog vara out of business... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran=Farligt?
Tillbaka
Topp