Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran=Farligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rikard_o" data-source="post: 22051" data-attributes="member: 43578"><p>Hyr en Scania (..)>> det är väl ingen som påstår att de talar arabiska..? Hur som helst så rekomenderas en resa dit så folk får se. Jag som varit där understryker att folket allt som oftast är väldigt trevliga. Och att alla muslimer inte är terrorister vet nog de allra flesta normalbegåvade redan innan de åker dit... Men man kan samtidigt inte blunda för att landets regim och dess lagar och regler är ganska bizarra. Och det handlar inte om västerländsk kulturimperialism från min sida utan enbart om mänskliga rättigheter och varje människas rätt att själv bestämma över sitt liv. Ett bra exempel är kravet på huvudbonad för kvinnor. De flesta unga iranier man talar med gillar inte att kvinnor måste ha huvudbonad och därför borde det vara självklart att man inte har en sådan lag. I den bästa av världar såklart... </p><p>Hur somhelst så tror jag poängen har gått fram i alla inlägg här nu - Iran är inget farligt land att resa till för en västerlänning. Så gillar man puder och vill ha lite omväxling mot alperna - åk dit! Eller om man bara vill uppleva en helt annan kultur och se en av "The Axes of Evil" from the inside. Man kanske skulle bjuda med herr Buske till Dizin?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rikard_o, post: 22051, member: 43578"] Hyr en Scania (..)>> det är väl ingen som påstår att de talar arabiska..? Hur som helst så rekomenderas en resa dit så folk får se. Jag som varit där understryker att folket allt som oftast är väldigt trevliga. Och att alla muslimer inte är terrorister vet nog de allra flesta normalbegåvade redan innan de åker dit... Men man kan samtidigt inte blunda för att landets regim och dess lagar och regler är ganska bizarra. Och det handlar inte om västerländsk kulturimperialism från min sida utan enbart om mänskliga rättigheter och varje människas rätt att själv bestämma över sitt liv. Ett bra exempel är kravet på huvudbonad för kvinnor. De flesta unga iranier man talar med gillar inte att kvinnor måste ha huvudbonad och därför borde det vara självklart att man inte har en sådan lag. I den bästa av världar såklart... Hur somhelst så tror jag poängen har gått fram i alla inlägg här nu - Iran är inget farligt land att resa till för en västerlänning. Så gillar man puder och vill ha lite omväxling mot alperna - åk dit! Eller om man bara vill uppleva en helt annan kultur och se en av "The Axes of Evil" from the inside. Man kanske skulle bjuda med herr Buske till Dizin? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran=Farligt?
Tillbaka
Topp